برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد با حضور جهانگیری

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، درحالی مراسم روز جهانی استاندارد از صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری و سایر مسئولان در سالن اجلاس سران برگزار می شود که در این زمینه نیره پیروزبخت -رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- پیامی را در ارتباط با روزجهانی استاندارد ارائه کرده که در ادامه آمده است.

امروزه استانداردها در همه اجزای زندگی شهری دخیل هستند. حضور مداوم استانداردها در زندگی شهری محدود به کالاها و خدمات روزمره نمی شود بلکه حوزه­های مهم و کلانی مثل انرژی، حمل و نقل و فناوری اطلاعات را نیز در بر می‌گیرد. به عبارت دیگر، استانداردها دستورالعمل­‌های مهم برای تمامی جنبه­‌های زندگی از ساختمان­‌های با مصرف بهینه انرژی، حمل و نقل هوشمند، مدیریت پسماند تا ایجاد جوامع پایدار را آماده می­‌سازند.

ارتقای سطح خدمات شهری و گام نهادن به سوی مدیریت یکپارچه شهری مستلزم به کارگیری استانداردهای اختصاصی برای خدمات متنوع در شهر است که هوشمندتر شدن شهرها را به همراه دارد. البته انجام این فرآیندها و هوشمندتر شدن شهرها در گرو همکاری و تعامل نزدیک سازمان ملی استاندارد ایران، شهرداری ها، وزارتخانه ها و سازمان‌های دخیل در مدیریت شهری است. ما به عنوان مرجع استانداردسازی در کشور برای شکل گیری این نوع همکاری آماده‌ایم تا شهرهایمان با سرعت بیشتری در مسیر هوشمندسازی حرکت کنند.

سازمان ملی استاندارد بر اساس وظایف ذاتی خویش و با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه و اصل ۲۴ سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای پوشش سراسری استاندارد گام های بلندی برداشته است. برای سازمان ملی استاندارد ایران هیچ موضوعی مهمتر از ایمنی و سلامت مردم نیست و به همین دلیل با چشمان باز و هوشمندی بر تولید، واردات و صادرات کالاها و خدمات نظارت می­ کنیم و باور داریم که استاندارد کلید توسعه اقتصادی کشور است. ما با درک دغدغه های مقام معظم رهبری، برای تحقق شعار تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی" گام برداشتیم.

ما به تعریف پیوست های فرهنگی برای استاندارد معتقدیم و پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" را به همین دلیل طراحی و اجرا کردیم تا همه برای سربلندی وطن در شرایط برابر تلاش کنیم.

من انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد با عنوان "استانداردها، شهرها را هوشمندتر می کند" از ایران را به فال نیک می­گیرم و این موفقیت ارزشمند بین­ المللی را آغاز حرکتی نو در همکاری بین سازمانی برای هوشمند کردن شهرها در ایران می­‌دانم.

از روز جهانی استاندارد در سال ۱۳۹۵ تا امروز موفقیت­ های فراوانی در حوزه­های تدوین و تجدیدنظر در استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه­ شناسی، هم در داخل و هم در عرصه بین­ المللی، به دست آوردیم و از ظرفیت ­ها و موقعیت­ های ایجاد شده به خوبی بهره بردیم تا پرچم سازمان ملی استاندارد، هم در ایران و هم در عرصه جهانی، برافراشته باشد. از توفیق های ارزشمندی که امسال به دست آوردیم انتخاب پوستری از ایران برای روز جهانی استاندارد است. این توفیق‌های پی­ در پی حاصل تلاش و تدبیر یکایک کارکنان، معاونان و مدیران سازمان بوده است. از همه شما همکاران گرانقدر و معاونان و مدیران تلاشگر قدردانی می­کنم و امیدوارم این تلاش بی­ شائبه و موفقیت­ های شیرین در سال­های بعد نیز تداوم یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟