۷۰ درصد از مطالبات گندمکاران را پرداخت شد!

به گزارش گروه اقتصادی رکنا: علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: تاکید ویژه به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت هر چه سریع تر مطالبات گندمکاران از سوی مجلس انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون مطالبات گندمکاران مستقر در استان های گرمسیری به دلیل اینکه گندم های خود را خیلی زود تحویل داده اند به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است، اما هنوز مطالبات گندمکاران در استان های سردسیری باقی مانده است.
اکبری تصریح کرد: دولت در حال حاضر بیش از سه هزار میلیارد تومان بابت خرید گندم به گندمکاران بدهکار است که یکی از آن ها گندمکاران خراسان شمالی است.
وی در پاسخ به این گلایه کشاورزان مبنی بر اینکه بانک کشاورزی بابت دیر پرداخت کردن وام ها از کشاورزان دیرکرد اخذ می کند این درحالیست که نسبت به دیرکردهای خود بی توجه است؟ تصریح کرد: طی سال گذشته در مجلس مصوب شد که دولت باید بابت تاخیر در واریز وجه به حساب کشاورزان دیرکرد پرداخت کند و هم اکنون این قانون Law وجود دارد و باید منتظر ماند که آیا دولت آن را اجرایی خواهد کرد و یا نه.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس خاطرنشان کرد: هنوز دولت موفق نشده کل اصل پول را به حساب گندمکاران پرداخت کند چه برسد به دیرکردهای آن.
رئیس کمیسیون کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه دولت هر ساله باید متناسب با نرخ تورم، نرخ تضمینی محصولات کشاورزی سال آینده را به مجلس اعلام کند، گفت: اما با گذشت شهریور ماه هنوز قیمت تضمینی به مجلس ارائه نشده است و این ایراد نیز به دولت اعلام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟