تحریم بانکی اقلیم کردستان عراق کلید خورد

رکنا اقتصادی: به گفته نمایندگان ارائه دهنده این طرح، هدف از این طرف حفاظت از حقوق شهروندان کرد و نیز اعمال فشار بر رهبران اقلیم در پی برگزاری همه پرسی غیر قانونی در کردستان عراق است.

بر اساس این مصوبه همچنین بانک مرکزی عراق موظف شد از فروش ارزهای خارجی به بانک هایی که با اقلیم کردستان تعامل پولی و مالی دارند و یا در اقلیم شعبه دارند و نیز مشتریان چنین بانک هایی ، خودداری کنند.

هدف از این تصمیم، حمایت از ذخیره ارزی عراق و جلوگیری از خروج هدفمند آن اعلام شده است.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین سازمان ارتباطات عراق را موظف کردند بدهی های مالی شرکت مخابرات کورک (با سرمایه گذاری کردها) ظرف ده روز وصول کند و در غیر این صورت باید تغذیه این شرکت از زیرساخت های مخابراتی دولت متوقف شود.

از نظر بغداد همه پرسی انجام شده در 25 سپتامبر (سوم مهر) در اقلیم کردستان و برخی مناطق مورد اختلاف میان اربیل و بغداد، مغایر با قانون Law اساسی است و باید نتائج آن لغو شود.

نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق روز جمعه در خطبه های دوم نماز در کربلا با قرائت بیانیه ای در مورد همه پرسی اقلیم، ضمن هشدار نسبت به عواقب طرح های جدایی طلبانه و تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق، دو طرف را به گفتگو برای حل اختلافات در چارچوب قانون اساسی دعوت کرده بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟