واریز250 میلیارد ریال به حساب کارگران هپکو و آذرآب

محمود زمانی قمی عصر پنج شنبه ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست های مختلف پیگیری تحولات و تنگناهای دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب در داخل استان و کشور، تصمیمات کارشناسی شامل دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تبیین شد تا حیات اقتصادی دو قطب صنعت استان مرکزی استمرار یابد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات معیشتی و تخصیص منابع لازم برای تامین معوقات کارگران پر تلاش این دو واحد صنعتی از جمله دغدغه های اصلی دولتمردان در نشست های مختلف بود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از 80 درصد از معوقات این دو واحد صنعتی اراک پرداخت و معوقات کارگران خدوم شرکت آذرآب نیز، یکجا تسویه شد.

زمانی قمی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق وعده های مطرح شده با کارگران عزیز، تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی مطالبات باقی مانده پرداخت می شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نبض حیات اقتصادی و صنعتی شرکت هپکو در گرو تولید مستمر و حضور در بازارهای داخلی و خارجی است که در این راستا، تفاهم نامه تولید سه هزار دستگاه انواع ماشین آلات صنعتی و راهداری با ترک تشریفات مناقصه منعقد شده که با تصویب نهایی دولت اجرایی می شود.

وی ادامه داد: پس از تحقق تامین مطالبات کارگران، رونق بازار Store کار و توسعه شریان اقتصادی و صنعتی در شرکت هپکو با جدیت و تلاش مضاعف در دستور کار است که این مهم ضمن تامین امنیت شغلی کارگران، چرخ های اقتصاد و تولید در کشور را با سرعت بیشتری به حرکت در می آورد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف مدیریت هپکو و آذرآب دغدغه دیگر مسئولان و دلسوزان استان و کشور است که بی شک استقرار مدیری مورد تائید کارگران در شرکت هپکو در دستور کار است و با برگزاری مجمع آینده آذرآب نیز،امیدواریم راهبری هدفمند بر این مجموعه حکمفرما شود.

زمانی قمی تصریح کرد: در خصوص ثبات اقتصادی و صنعتی آذرآب، سفارش های کار بسیاری وجود دارد و دولت برای پایداری این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: در خصوص تبدیل وضعیت کارگران و پیگیری مطالبات صنفی آنان در روزهای آینده در نشستی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در شهر اراک در این خصوص تصمیم گیری می شود.

زمانی قمی افزود: از همه تلاشگران سنگر تولید و اقتصاد در هپکو و آذرآب می خواهم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در نخستین روز کاری هفته آینده با شور و نشاط و روحیه ای مضاعف در واحدهای کاری خود، حاضر شوند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دست تک تک کارگران عزیز و پر تلاش را به گرمی می فشارم و تاکید می کنم در راستای تامین مطالبات و معیشت کارگران در کنار آنان می مانم.

وی اظهار کرد: از همه کارگران و تلاشگران عرصه تولید و خدمت در هپکو و آذرآب که متحمل تنگناهای مختلف مالی و غیر مالی شده اند، عذر خواهی می کنم و امیدوارم با تعامل و همراهی جهادگران صنعتی در دو قطب صنعت استان شاهد توسعه اقتصادی کشور و استان باشیم.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.

تنگناها و مشکلات کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب در روز گذشته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی بررسی شد.

/6013/3075 خبرنگار: مژگان حیدری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زادهبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 311175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟