نرخ سود  سپرده‌های یک ساله بانکی ، حداکثر ۱۵ درصد

رکنا اقتصادی: پیمان قربانی در یک نشست خبری که دقایقی قبل در محل بانک مرکزی آغاز شد،از اعلام نرخ تورم در یکشنبه هفته آینده بر اساس سال پایه ۹۵ خبر داد و گفت : دستاوردهای تورمی دولت یازدهم همچنان ادامه دارد اما باید توجه داشت علیرغم کاهش نرخ تورم یکی از معضلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم چسبندگی نرخ سود در نظام بانکی است که از این جهت اهمیت دارد که اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است.

وی افزود: چسبندگی نرخ سود باعث می شود سرمایه گذاری و تولید از این نرخ اثر منفی بپذیرند که البته بانک مرکزی و نظام بانکی همواره تلاش داشته تا در مبارزه با تورم حداکثر مساعدت را داشته باشد و با توجه به پرداخت منابع به بنگاه های کوچک و متوسط امسال نیز قرار است ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه های کوچک و متوسط و با طرح های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تخصیص یابد.

قربانی گفت: کماکان نرخ سود برای بانک مرکزی بسیار مهم بوده و البته چسبندگی نرخ های سود نیز به عواملی همچون انجماد دارایی ها، موسسات غیر مجاز و برخی اقدامات جذب سپرده توسط برخی نهادهای خارج از بانک ها از جمله خودروسازان بستگی داشت که منجر به این شد که کاهش نرخ سود با وقفه مواجه شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟