پرداخت ۴۰ درصد طلب سپرده‎گذاران کاسپین

رکنا اقتصادی: حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: نزدیک به 480 میلیارد ریال در این مدت به بیش از سه هزار و 100 سپرده گذار موسسه مالی و اعتباری کاسپین در این استان پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت طلب این سپرده گذاران با آنان تسویه حساب شده و بر اساس اعلام رئیس بانک مرکزی این مبالغ پرداختی فعلا علی الحساب است.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی افراد چندین حساب در موسسه مالی و اعتباری کاسپین دارند پیش بینی شده که حدود هشت تا 10 هزار نفر از مردم استان در این موسسه سپرده داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: تا کنون با حدود 40 درصد از سپرده گذاران این موسسه در استان تسویه حساب شده است و با بقیه نیز بر اساس میزان طلب، تسویه می شود.

موحدی راد افزود: بر اساس دستور بانک مرکزی برگشت سپرده های مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین در چند مرحله در حال انجام است که آخرین مرحله آن مربوط به سپرده گذاران با 2 میلیارد ریال طلب خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر 2 تا سه روز 40 تا 50 میلیارد ریال پول برای پرداخت به مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین در اختیار شعبه های این موسسه در زاهدان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده دادستان در موسسه مالی و اعتباری کاسپین حضور دارد و شکایات مردم را در این رابطه دریافت می کند.

سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟