مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد

رکنا اقتصادی: محسن مصطفایی با بیان این مطلب به دلایل معطلی هندوانه‌های صادراتی ایران در مرز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی کشور عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می‌کند، لذا صادرکنندگان ایرانی به خصوص صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می‌شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می‌شود.

مصطفایی ادامه داد: هم اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است. البته گفت‌وگوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه‌ای خودداری کنند و مسئولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده‌اند تا از تکرار این‌گونه قوانین و مقررات خودداری شود.

مدیر کل گمرکات استان ایلام اظهارکرد: تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی هم اکنون در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و با توجه به رایزنی‌های مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز کاملا برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می‌شود.

گفتنی است بیش از ۴۰۰ کامیون میوه و تره‌بار و عموما هندوانه در مرز مهران در گرمای بیش از ۵۰ درجه در انتظار ورود به کشور عراق بودند که مشکل ورود آنها با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی حل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟