سود بانکی با احتساب جریمه تا ۴۰ درصد می رسد

رکنا اقتصادی: سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم بزرگداشت روز صنعت اظهار داشت: سود تسهیلات برای صنعت در مراحل اولیه ۱۸ درصد و طوری است که حتما باید سپرده‌گذاری انجام شود که به این ترتیب نرخ واقعی سود تسهیلات به ۲۲ تا ۲۳ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه سالهاست انتظار تک نرخی شدن ارز را می کشیم، اظهار داشت: طبق گفته آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور نرخ سود بانکی کاهش یافته است،اما من می‌گویم که هیچ کاهشی اتفاق نیفتاده و نرخ سود با احتساب جریمه و دیرکرد، ارقام بالایی می شود.

سهل آبادی همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان، گفت: در شرایط رکود، تولیدات ما در مدت‌های طویل به فروش می‌رسد و بازپرداخت پول ما بیش از یک سال زمان می برد، چطور انتظار دارید که ما هر ۳ ماه یکبار مالیات بر ارزش افزوده بپردازیم؟

سهل آبادی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی عنوان می‌کند که بخشی از مالیات تولیدکنندگان را بخشیده است، این چه منت بزرگی است که بر سر ما می گذارند؟ باید به آنها مراجعه کنیم و در مورد دینی که به گردن نداریم التماس کنیم که جرایمش را ببخشند.

وی توضیح داد: تولیدکنندگان چه نقشی در رکود و هدفمندی یارانه ها داشته اند؟ قرار بود ۳۰ درصد درآمد هدفمندی به صنعت پرداخت شود که هنوز پرداخت نشده است.

سهل‌آبادی با طرح این سوال که تولیدکنندگان چه نقشی در اعمال تحریم ها داشته اند؟ افزود: تاوان این اتفاقات را تقسیم کنید و همه را به گردن صنعتگر نیندازید.

رئیس خانه صنعت در ادامه با اشاره به دستگیری برخی صنعتگران به دلیل معوقات بانکی گفت:یکی از صنعتگران در زندان Prison درگذشت و اواخر سال گذشته نیز با شکایت بانک، همسر ۷۳ ساله وی نیز دستگیر شد و به زندان رفت.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان صدا و سیما در مورد حمایت این سازمان از تبلیغ تولیدات ایرانی، اظهار داشت: اگر همسر رئیس صدا و سیما بخواهد پرده بخرد، پارچه فروش به او می گوید که پارچه ایرانی بخرد یا ترک؟ این فرهنگ سازی کجا باید صورت گیرد؟

سهل‌آبادی با طرح این سوال که تبلیغات کالای ایرانی با چه قیمتی در صدا و سیما انجام می شود؟ این پرسش را نیز مطرح کرد که کدامیک از تولیدکنندگان توان پرداخت این هزینه را دارند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟