۹۰ میلیون دلار هزینه کردیم تا هما زنده بماند

رکنا اقتصادی: فرهاد پرورش در مراسم تودیع خود با بیان این مطلب اظهار کرد: در طول سال‌های تحریم ایران ایر با مشکلات و معضلات بسیار زیادی روبرو بود که تنها یکی از آنها بحث جلوگیری از سوخت‌رسانی به هواپیماهای این شرکت در طول ایام تحریم بود. ما برای آنکه ثابت کنیم تحریم‌ها بی‌اثر هستند و ایران‌ایر به کار خود ادامه می‌دهد، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای کردیم که تنها یکی از آنها اجرایی کردن بیش از ۴۵۰۰ برنامه پروازی بود تا مسیرهای بین‌المللی ایران‌ایر پا برجا بماند.

به گفته وی با توجه به اینکه هزینه هر پرواز برای هما تقریبا ۲۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود در طول این سال‌ها حدود ۹۰ میلیون دلار هزینه شد تا در فضای جهانی این پیغام مخابره شود که تحریم‌ها اثر نداشته است.

مدیرعامل سابق سازمان ایران‌ایر با بیان اینکه بسیاری از فرودگاه‌ها در سال‌های سخت تحریم فروش سوخت به ایران‌ایر را متوقف کرده‌ بودند، تاکید کرد: ما برای معامله با معدود فرودگاه‌های باقی مانده مجبور بودیم که پول نقد جابجا کنیم و این در حالی بود که بانک مرکزی در سال‌های قبل توان تهیه یورو نداشت و ایران‌ایر برای هر یک از برنامه‌های خود باید پول نقد از محل‌های متفاوت تهیه می‌کرد تا بتواند پروازهای خود به مقاصد اروپایی را ادامه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 283055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟