افشای جزییات جدید پرونده بابک زنجانی: اموالش را در خارج به اسم برخی شخصیت‌ها کرده بود/ حیدر مصلحی زنجانی را تایید کرده بود

رکنا اقتصادی: حسین دهدشتی نماینده آبادان گفته که در مجلس نهم کمیسیون انرژی قصد تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی داشت اما به دلیلی شرایط حساس آن روزها نهایتا یک کمیته تشکیل شد.

وی با بیان این‌که کمیته ویژه با مسئولان نهادهای نظارتی و امنیتی از جمله دیوان محاسبات نشست‌هایی برگزار کرد، اظهار کرد: تمامی سازمان‌هایی که در کمیته حضور می‌یافتند از جمله نهادهای امنیتی به نوعی و به صورت شفاهی اقدام بابک زنجانی را تایید می کردند، اما زمانی که کمیته از آنها درخواست کرد که به صورت مکتوب این موضوع را بیان کنند زیربار تایید نرفتند.

اخیرا متهم ردیف دوم (مهدی شمس) نیز در دادگاه گفته بود که مصلحی وزیر اطلاعات دولت قبل بابک زنجانی را تایید می‌کرد.

دهدشتی گفته که پای وزرای نفت، بازرگانی، صنعت و معدن و بانک مرکزی در پرونده زنجانی گیر است و باید آنها محاکمه شوند. اما نکته مهمتر این‌که او خبر می‌دهد زنجانی هیچ‌کدام از اموالش را در خارج به نام خود نکرده بود.

او خبر می دهد: «تمامی اموال نفتی به نام افراد ثالث در کشورهای مختلف شده که بخشی به نام شخصیت‌های آن کشورها است، که ارتباطاتی بین زنجانی با آنها برقرار شده بود.

او به نام شخصیت‌ها و کشورهای‌شان اشاره‌ای نکرده است. این موضوع البته می‌تواند سرفصل تازه‌ای در پرونده بابک زنجانی باشد. پرونده‌ای که می‌تواند ذیل ارتباطات اقتصادی، روابط سیاسی مشکوک را هم شامل شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟