چه کسی مقصر گرانی برنج است؟

رکنا اقتصادی: طبق آخرین گزارش سرشماری نفوس و مسکن چیزی حدود 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشورمان وجود دارد که طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ارزش این سرمایه حبس شده در بخش مسکن بالغ بر 250 میلیارد دلار است.

از سوی دیگر در کشور 2 میلیون و 115 هزار واحد خانه دوم وجود دارد که معادل 7 درصد کل موجودی مسکن را شامل می ‌شود. یعنی در کشورمان امار خانه های خالی و شبه خالی (خانه دوم) بیش از 4 میلیون و 600 هزار واحد است. طبق گفته مسئولان و کارشناسان یکی از عواملی که باعث طولانی شدن دوره رکود بازار Store مسکن شد، وجود همین خانه های خالی بوده است .

حال اینکه در تهران، تعدد خانه های خالی و لوکس یکی از متهمان اصلی تعمق رکود بازار مسکن بوده و خانه هایی که اغلب انها حاصل ورود بانک ها و موسسات مالی به بازار املاک و مستغلات است. این روزها خبر خوش در بازار مسکن ورود تدریجی به دوره رونق است اما این رونق فعلا شامل حال خانه های کم متراژ و ارزان قیمت مناسب شرایط اقشار متوسط می شود و هنوز نوبت به خانه های لوکس نرسیده و گویا بازار خانه های لوکس تا اطلاع ثانوی در رکود باقی می ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟