بورس تهران ،حجم معاملات کم و روند قیمت سهم ها رو به کاهش

رکنا اقتصادی: شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز نسبت به روز گذشته ۱۰۶ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۶۵۹ واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن نیز با ۲.۶۱ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۱۶۳ واحدی بالا آمد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹۴ واحد افت در تراز ۸۵ هزار و ۷۸۶ واحدی ایستاد و شاخص بازار Store اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۹ و ۴۲۷ واحد افت کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۸ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه گذاشت پس از این نماد پتروشیمی شیراز، فولاد مبارکه اصفهان و پارس خودرو بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص‌ها داشتند.

در داد و ستدهای سومین روز تالار شیشه‌ای تقریبا تمام نمادهای پرحجم در معامله با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند به عنوان مثال سهام شرکت پارس خودرو که روی شاخص کل نیز تاثیر کاهنده داشت، امروز با ۱.۸۸ درصد افت در قیمت پایانی رو به رو شد و نمادهای زامیاد، سایپا دیزل و سرمایه‌ گذاری رنا نیز با افت مواجه شدند.

در گروه محصولات شیمیایی نماد پلی اکتیو با نزدیک به ۱۸ میلیون حجم سهام معامله شده از جمله نمادهایی بود که در این گروه از حجم بالایی برخوردار بود و توانست ۲.۴۶ درصد در قیمت پایانی رشد کند، اما در کل بیشتر نمادهای این گروه نیز با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند.

همچنین امروز نماد گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران به ترتیب با ۲۰ و ۱۳ واحد سعی کردند شاخص کل را تا حدی بالا بکشند.

در گروه فلزات اساسی اما نمادهای همچون کالسیمین و سهامی ذوب آهن اصفهان جزو نمادهای پر معامله بودند که توانستند روند افزایشی را تجربه کنند. همچنین تک سهم‌هایی در این گروه با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند، اما بیشتر نمادها شرایط رو به رشد را از خود نشان دادند.

اما همچنین سیمانی‌ها امروز یک دست در قیمت پایانی افت کردند و تنها نماد سیمان صوفیان توانست اندکی نسبت به روز گذشته رشد داشته باشد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۲۱ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۵ هزار و ۳۵۶ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، پتروشیمی مبین و پالایش نفت اصفهان اشاره کرد به طوری که به عنوان نمونه در نماد شرکت ملی صنایع مس ایران ۸۱ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون گروهی مورد داد و ستد قرار گرفت.

آیفکس نیز امروز ۲.۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۹۷.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۸۰ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۱۳ میلیون و ۹۸۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۵ هزار و ۲۶۹ نوبت داد و ستد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟