تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان پرداخت شود

رکنا اقتصادی:عظیم حجت به نمایندگی از بخش کشاورزی استان در همایش تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی که در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد گفت: با مدیریت جهادی و عمل به رهنمودهای رهبری تواسنته ایم با کمک دولت و کشاورزان میزان تولید محصولات کشاورزی را از ۴ میلیون و ۹۰ هزارتن به ۵ میلیون تن در سال گذشته برسانیم که بیانگر تلاش فعالان این عرصه است.
حجت بیان کرد: در ۱۵ قلم محصول کشاورزی دارای رتبه های برتر اول تا ششم هستیم و با فضایی که ایجاد شده است با حمایت بیشتر قادریم سهم قابل توجهی از صادرات این محصولات را به خود اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشمش، زیتون، مرغ و تخم مرغ ظرفیت های ارزشمندی داریم که با استفاده از آنها می توانیمبازار Store خوبی را در داخل و خارج از کشور برای خود ایجاد کرده و به اقتصاد کشاورزان کمک کنیم. 
حجت یادآورشد: وجود شبکه های غیرشفاف در توزیع و تاخیر در پرداخت هزینه های خرید محصولات موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده که با برنامه های کوتاه مدت و میان مدت می توان برای حل آن اقدام کرد.
وی اظهارداشت: تامین تسهیلات لازم برای تکمیل طرح ها و تامین مواد اولیه با حداق هزینه، به روز رسانی ارزش وثیقه های کشاورزی، تخصیص اعتبارات با کارمزد کمتر و اعطای تسهیلات برای جمع آوری پسماند از درخواستهایی است که از ریاست بانک مرکزی انتظار توجه داریم.
دراین مراسم از ۵۵ تن از فعالان اقتصادی در بخش صنعتی،گردشگری،کشاورزی و خدمات که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشتند تجلیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 264852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟