التهاب بازار سکه فروکش کرد/ قیمت‌‌ها کاهش یافت

رکنا اقتصادی: محمد کشتی آرای درباره دلایل افزایش قیمت سکه‌ها در بازار Store طی هفته گذشته گفت: هفته پیش نرخ انواع سکه در بازار بالا رفت که به دلیل افزایش نرخ جهانی طلا بود، به طوریکه نرخ سکه تمام بهار آزادی Freedom طرح جدید به یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: با کاهش قیمت جهانی طلا در دو سه روز گذشته، قیمت سکه ها در بازار داخلی هم کاهش یافت و از التهاب افزایش قیمت در بازار داخلی کاست و دوباره قیمت طلا در بازار داخل و همچنین سکه ها با کاهش مواجه شد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید پس از کاهش قیمت طلای جهانی، این نرخ به یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان رسید، عنوان کرد: قیمت نیم سکه هم که ۷۰۲ هزار تومان بود به ۶۹۵ هزار تومان رسید. اما قیمت سکه ربع بهار هم کاهش چشمگیری را تجربه کرد و نرخ آن از ۳۹۰ هزار تومان به ۳۸۲ هزار تومان رسید.

کشتی آرای به توقف روند رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که التهاب قیمت ها در بازار داخلی گرفته شود و نرخ ها رو به کاهش برود. بر این اساس پیش بینی می شود که طی دو سه روز آینده نرخ‌ها به همین منوال باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟