۴ ساعت صرفه‌جویی؛ ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

رکنا اقتصادی:عظیم اصغری پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی و کاهش پیک بار تابستان سال ۹۶ که با همکاری مشترکین کشاورزی و مدیریت توزیع برق صوفیان برگزار شد، ضمن تبریک سال نو با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: با نگاهی به روند نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دو سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد.
وی اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی عزم و اراده ملی و مدیریت جهادی می خواهد و اهتمام ویژه، وحدت، همدلی و همزبانی در این امر مهم مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق صوفیان
مدیریت مصرف را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به اهمیت انرژی برق در زندگی بشر امروزی، گفت: علاوه بر هزینه سنگین تولید انرژی برق، برخلاف سایر انرژی ها قابل ذخیره سازی نیست و تولید کننده در هر زمان کنترل کمی روی بار دارد لذا باید میزان تولید و مصرف این انرژی مدیریت شود.
وی ضمن اشاره به نقش کشاورزان در توسعه اقتصادی کشور، بر ضرورت مشارکت این قشر زحمت کش در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان بار مصرفی شبکه برق به دلیل گرمای هوا به نسبت فصول دیگر به شدت افزایش می یابد لذا در صورتی که مشترکین چاه های کشاورزی در فاصله ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به مدت یک ماه و میزان ۴ ساعت به صورت داوطلبانه برق چاه خود را قطع نمایندمشمول بخشودگی کامل هزینه های برق مصرفی می گردند.
اصغری تعداد چاه های بخش کشاورزی صوفیان را ۲۴۰ حلقه اعلام کرد و گفت: این شهر با ۷ درصد پس از مراغه، دومین رتبه مصرف برق آذربایجان شرقی را دارد
و در زمان پیک بار این میزان تا ۱۰ درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: تابستان گذشته ۳۳ مشترک برق با تعرفه کشاورزی در صوفیان اقدام به صرفه جویی در مصرف برق در ساعت های پیک مصرف کردند.
به گفته وی سال گذشته نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان پاداش همکاری به مشترکان صرفه جوی تعرفه کشاورزی و صنعت آذربایجان شرقی پرداخت شده است که از این رقم، ۲۱۵ میلیون تومان را کشاورزان و صنعتگران صوفیانی دریافته کرده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق صوفیان، از کشاورزان این شهر خواست نسبت به انعقاد تفاهمنامه در سالجاری با واحد مدیریت مصرف این شرکت اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟