نوبرانه 100 هزار تومانی روانه بازار شد/ رد پای پرتقال های قاچاق همچنان در بازار

رکنا اقتصادی:حسین مهاجران در خصوص تغییرات قیمت انواع میوه در میادین بیان کرد: تا حدود زیادی جلوی ورود میوه قاجاق به میادین گرفته شده ولی به علت ازدیاد مبادی قاچاق Contraband در مرزهای کشور و بالا بودن حجم میوه‌ها در مبادی قاچاق همچنان شاهد ورود پرتقال قاچاق به میادین هستیم.
وی در ادامه افزود: قیمت برخی از پرتقال‌های قاچاق با توجه به کیفیت با یکدیگر متفاوت است و پرتقال ترکیه‌ای با توجه به نامطلوب بودن کیلویی 3 تا 4 هزار تومان و پرتقال مصری با کیفیت بسیار عالی به کیلویی7 هزار تومان نیز رسیده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به ورود پرتقال‌های جدید داخلی از انبار به میادین از روزهای آینده تصریح کرد: تا چند روز دیگر پرتقال‌های دپو شده برای تنظیم بازار Store میوه و کنترل قیمت‌ها در میادین توزیع خواهد شد تا شاید از این طریق شاهد کنترل قیمت‌ها در سطح شهر باشیم.
مهاجران در توضیح قیمت گوجه‌سبز نوبرانه گفت: گوجه‌سبز قصرشیرین از چند روز گذشته وارد بازار شده که قیمت آن بین 80 هزار تا 100 هزار تومان است و در روزهای آینده گوجه سبز با کیفیت از شهرهایی چون گرمسار، ساوه و قم به بازار می‌آید.
وی در ادامه تاکید کرد: قیمت هر کیلو چاقاله بادام نوبرانه نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و در حال حاضر بین 25 هزار تا 35 هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت هر کیلو توت‌فرنگی بوته‌ای بین 12 هزار تا 15 هزار تومان و توت‌فرنگی بوته‌ای بین 8 هزار تا 14 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: قیمت سیب با توجه به افزایش قیمت تا سقف کیلویی 8 هزار تومان در میادین با کاهش روبرو بوده و سیب قرمز به کیلویی 3 هزار تا 5 هزار تومان و سیب زرد به کیلویی 4 هزار تا 6 هزار تومان رسیده است.
مهاجران با اشاره به افزایش قیمت موز در ایام نوروز گفت: قیمت هر کیلو موز در ایام نوروز با افزایش بسیار روبرو شده و به قیمت هر کیلو 5 هزار و 200 تومان تا کیلویی 6 هزار و 700 تا 8 هزار تومان در میادین میوه‌ و تره‌بار رسیده که بعضا شاهد فروش این میوه تا کیلویی 12 هزار تومان در واحدهای صنفی درسطح شهر بودیم و در حال حاضر نیز قیمت هر کیلو موز به 4 هزار و 800 تومان در میادین میوه و تره‌بار رسیده است.
وی درتوضیح قیمت سایر میوه‌های گفت: قیمت هر کیلو خیار گلخانه‌ای بدون تغییر بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان و هر کیلو خیار بوته‌ای بین یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است؛ به علاوه قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از 3 هزار و 500 تومان در ایام نوروز کاهش و به 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان و هر کیلو کیوی درشت بین 5 هزار تا 6 هزار تومان و کیوی ریز بین 3 هزار تا 4 هزارو 500 تومان است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در این باره ادامه داد: هر کیلو سیب‌زمینی بعد از افزایش قیمت تا 2 هزار و 500 تومان در ایام عید به کیلویی یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 تومان و هر کیلو پیاز بدون تغییر بین 600 تا یک هزار تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟