رفت و برگشت قیمت لبنیات

رکنا اقتصادی:در همین راستا رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی، با اعلام بازگشت قیمت محصولات لبنی گران شده به قیمت‌های قبل گفت: دو شرکت تولیدکننده محصولات لبنی با اعلام سازمان حمایت موظف شدند که مواد لبنی گران شده خود را با قیمت‌های گذشته به فروش برسانند. به گزارش میزان، وی درباره علت این افزایش قیمت گفت: این دو شرکت برای افزایش قیمت محصولات شیر و ماست خود دلایلی از قبیل تغییر در قیمت مواد پتروشیمی در جهت بسته بندی محصولات لبنی و افزایش حقوق و دستمزد را اعلام کردند.
نعمت اللهی، مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در این باره گفت: موضوع در دستور کار واحد های تخصصی و نظارتی سازمان قرار گرفت و به دنبال انجام بازرسی و سایر اقدامات لازم مقرر شد این دو واحد قیمت های این محصولات را به قیمت سابق برگردانند.
باکری در ادامه در رابطه با پیش‌بینی افزایش قیمت مواد لبنی در ماه‌های آینده با اشاره به بررسی درخواست های تولیدکنندگان از سوی سازمان حمایت اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد لبنی تا پایان سال 96 بیش از 6 درصد رشد نکند و هرگونه افزایش قیمت اطلاع رسانی خواهد شد.
در این رابطه، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: افزایش قیمت‌ها در سال جدید خواسته تمام کارخانه‌داران است، چراکه با توجه به تورم هر ساله لازم است هزینه‌های مربوطه از طریقی جبران شود. وی همچنین عنوان کرد: قرار بر این است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا در صورت نیاز افزایش قیمت‌ها در آینده اعمال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟