ابراز نگرانی رئیس کمیته امور مالی مجلس نمایندگان نسبت به قرارداد بوئینگ با ایران

رکنا اقتصادی: جب هنسرلینگ، رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای که در صفحه این مجلس منتشر شد، مدعی شد: قرارداد هواپیمایی شرکت هواپیمایی بوئینگ با ایران، کشوری که از طریق هوایی به رژیم اسد کمک می‌کند و این موضوع برای همه ثابت شده است؛ در روزی اعلام شد که ما خبر حمله شیمیایی رژیم اسد که باعث کشته شدن ده‌ها شهروند عادی که شامل 11 کودک بود را شنیدیم.

وی در ادامه با تکرار اتهامات علیه ایران افزود: دولت اوباما با ایران در مورد فروش هواپیما مذاکره کرد و ما باید اطمینان یابیم که ایرانی‌ها نمی‌توانند از این هواپیماها برای کمک به رژیم اسد و افزایش خشونت در منطقه استفاده کنند.

او هشدار داد که موسسات مالی نیز زیر ذره‌بین هستند.

این نماینده مجلس آمریکا ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند در آینده ادعا کند که از ریسک مربوط به تامین مالی این توافق‌ها خبر نداشته است.

روز سه شنبه مدیر عامل شرکت آسمان در جریان جلسه‌ای که به نهایی شدن مذاکرات با نمایندگان شرکت هواپیمایی بوئینگ منجر شد، قرارداد خرید 60 فروند هواپیما بوئینگ 737 فروند را امضا کرد.

طبق قرارداد امضا شده هواپیماهای خریداری شده از سوی شرکت آسمان از خانواده بوئینگ MAX737 خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟