190 مددجوی کمیته امداد رفسنجان 21 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

رضا امیرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح های خوداشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده ‌های نیازمند، با اتخاذ سیاست های مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌ های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد و ارمغان آن تأمین عزت و کرامت خانواده‌ ها و نیل به استقلال اقتصادی است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان طی سال جاری پرداخت شده بیشتر در حوزه کشاورزی و پرورش دام و طیور، قالی بافی، مشاغل خانگی، خدماتی، تولیدی و دیگر مشاغل بوده است اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی در این شهرستان از 10 تا 450 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و یا بدون سود دریافت کرده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان با بیان اینکه اشتغال و مسکن از مهمترین نیازهای مددجویان زیرپوشش این نهاد است اظهار کرد: دغدغه افراد و اشخاص بعد از اشتغال مسکن است که مددجویان فاقد مسکن در روستاها و در شهرها با دریافت تسهیلات بلاعوض صاحب سرپناه و خانه می شوند.
وی بیان کرد: امداد مسکن پس از اشتغالزایی در اولویت دوم کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در این راستا در رفسنجان طی سال جاری 22 واحد مسکن روستایی با ارایه تسهیلات بلاعوض به هر واحد، 150 میلیون ریال ساخته شده و در مجموع در این راستا بیش از سه میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی کمیته امداد رفسنجان به نیازمندان ارائه شده است.
امیرحسینی ادامه داد: همچنین 19 واحد مسکن شهری با ارایه تسهیلات بلاعوض 250 میلیون ریال به هر واحد احداث شده که در مجموع بیش از چهار میلیارد و 750 میلیون ریال بلاعوض به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی از کمک به تعمیرات اساسی مسکن مددجویان در قالب 93 مورد به مبلغ بیش از چهار میلیارد ریال نام برد و تصریح کرد: همچنین کمک به تعمیرات جزئی 145 مورد مسکن مددجویان شهرستان رفسنجان نیز با بیش از 2 میلیارد ریال طی سال جاری انجام شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان در ادامه به بخش درمان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رفسنجان اشاره کرد و افزود: امروزه بیماران سخت درمان از جمله بیماران مبتلا به سرطان، بیماران کلیوی و سایر بیماران نه تنها مشکل پرداخت هزینه های درمان را دارند بلکه هر بیمار یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را درگیر کرده و علاوه بر رنج بیمار، خانواده ها نیز در عذاب هستند.
وی ادامه داد: 256 بیمار سخت درمان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رفسنجان قرار دارند که از مساعدت های این نهاد بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: می توان گفت طی سال جاری بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه به افراد بیمار، بیمارستان ها، داروخانه ها و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برای بیماران زیر پوشش این نهاد اعطا شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

کدخبر: 250876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟