۳۳ درصد شکایات صنفی در مشهد برای گران‌فروشی است

رکنا اقتصادی: احسان اصولی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 62 نفر بازرس در سطح مشهد فعالیت دارند که این تعداد اگر به 62 هزار نفر هم برسد باز هم برای نظارت بر اصناف مشهد با این تعداد زائر و مجاور کافی نیست.

وی ادامه داد: به همین علت یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تسهیل روند رسیدگی به شکایات برای روی آوردن بیشتر مردم به گزارش دادن بوده است.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد مقدس خاطرنشان کرد: هم اکنون روند رسیدگی به شکایات اصناف از 30 روز به 15 روز کاهش پیدا کرده و شاهد هستیم که تعداد شکایت از اصناف 92 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اصولی بیان کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال از 492 فقره پرونده صنفی جلب رضایت شده که ارزش ریالی آنها 6 میلیارد و 873 میلیون ریال بوده که این میزان در مدت زمان مشابه در سال قبل 249 فقره به ارزش 2 میلیارد و 546 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: در حوزه اصناف بیشترین میزان شکایات به علت گرانفروشی با سهم 33 درصدی از تمام شکایات بوده که پس از آن کم فروشی با 16 درصد، درج نکردن قیمت 15 درصد و تقلب Cheat با 9 درصد شکایات به عنوان مهم‌ترین تخلفات در مشهد شناسایی شده‌اند.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: رویکرد اصلی که در این حوزه وجود دارد این است که کسبه این تصور را داشته باشند که هر فردی که وراد واحد صنفی می‌شود یک بازرس بوده و می‌تواند برود برای اعاده حقوق خود شکایت کند.

اصولی خاطرنشان کرد: البته در برخی از تخلفات مانند گرانفروشی و یا کم‌فروشی رکود موجود در بازار هم تأثیرگذار بوده و سبب شده که میزان تخلفات در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی با تأکید براینکه فاکتورهای زیادی در بالا رفتن میزان شکایات مردمی می‌تواند تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: رقابت بسیار گسترده‌ای که به‌علت بالابودن تعداد واحدهای تجاری در مشهد به‌وجود آمده نیز در بالا رفتن میزان شکایات تأثیر زیادی داشته است.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد در ارتباط با اصنافی که بیشترین گزارشات از آن‌ها صورت گرفته، بیان کرد: بیشترین گزارشات از صنف نانوایان و بیشترین شکایاتی که برای آنها پرونده تشکیل شده در صنف مشاوران املاک در مشهد مقدس بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟