گرانی خودروهای جدید تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

رکنا اقتصادی: ولی ملکی با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار در روزهای پایانی سال جاری گفت: پس از آنکه بازار خبری را می شنود که شرکتی خودرو جدیدی را تولید کرده،تقاضای کاذبی برای خرید آن محصول ایجاد می شود.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تقاضا تا زمانی که خودرو خود را نشان دهد،ادامه دارد، افزود:بزرگترین دلیل گرانی این نوع خودرها همین مسئله است؛اما پس از مدتی قیمت آن متعادل می شود.

وی خاطرنشان کرد:هرچند که ممکن است خودروسازها نیز از این فضا استفاده کنند،اما بازار دراین شرایط،با توجه به تبلیغات واسطه ها،سود بیشتری می برد چراکه اگر خودروسازی خودروی جدید خود را40 میلیون تومان قیمت گذاری کرده باشد، این خودرو ممکن است در بازار تا 48 میلیون تومان نیز خرید و فروش شود.

ملکی با اشاره به اینکه اتفاقات اینچنینی درهنگام ورود خودروهای جدید به بازار طبیعی است،تصریح کرد :این رویه ای است که درکشور وجود دارد و از آنجا که خرید خودرو به صورت ثبت نامی انجام می شود،خودروساز تنها از هزینه ثبت نام سود می برد وگرنه قیمت خودرویی که خودروساز آن را می فروشد حاشیه سود متعارفی دارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت خودروهای جدیدف خودروهای داخلی دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد؟ تاکیدکرد:قیمت خودروهای خاص همیشه برای مربوط به خود آن ها است و دیگر خودروها را تحت تاثیر قرار نمی دهد؛به این معنی که اگر به عنوان مثال سایپا خودروی جدیدی تولید کند،افزایش قیمت این خودروها،هیچ تاثیری بر قیمت خودرویی همچون پراید ندارد.

گفتنی است؛ نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و رشد تقاضا، زمینه افزایش یک تا چند میلیون تومانی قیمت همه خودروهای داخلی و بازگشت دلالی به بازار شب عید خودرو را فراهم کرده است.در همین حال، سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو گفته است: عرضه قطره‌چکانی برخی خودروها مانند "ساندروی استپ وی" اتوماتیک جوابگوی تقاضای این خودرو در بازار نبوده و مرحله سوم پیش‌فروش این خودرو یکشنبه هفته جاری، طی مدت یک ساعت به پایان رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟