گرانترین املاک تهران در کدام منطقه است؟

رکنا اقتصادی: خانه‌های لوکس شمال تهران اغلب قیمت‌های میلیاردی دارد که حتی طبقه متوسط جامعه توانایی خرید این خانه‌ها را ندارد.
بررسی فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌ها در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که در میان مناطق 22گانه تهران، منطقه یک و، گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که 44 درصد واحدهای مسکونی موجود در منطقه یک تهران، در فاصله سال‌های 85 تا 94 ساخته شده است. این آمار عطش سرمایه‌گذاران ساختمانی را برای ساخت‌وساز در منطقه‌ای که هم‌اکنون بالاترین حجم خانه‌های خالی و آپارتمان‌های فاقد تقاضای مصرفی را در خود جای داده است، نشان می‌دهد.
در این میان، اجاره و رهن آپارتمان‌های لوکس خیلی بالاست. بنا به گفته یکی از فعالان بازار مسکن، متقاضیان خانه‌های لوکس، باید هزینه بالایی برای این خانه‌ها بپردازند.
مروری بر قیمت خانه‌های لوکس در فایل‌های فروش حاکی از آن است که هر متر این خانه‌ها کمتر از 10میلیون تومان قیمت ندارد. در حال حاضر در کامرانیه شمالی، خیابان شیبانی، یک آپارتمان 227 متری در طبقه دوم، با 6 سال ساخت، هر متر 17 میلیون تومان گذاشته شده است. برای این خانه باید 3 میلیون و 859 تومان هزینه کرد.
همچنین در خیابان فرمانیه، اندرزگو، یک واحد آپارتمان نوساز 140 متری، در طبقه اول، هر متر 10 میلیون تومان قیمت دارد. این خانه یک میلیون و 400 میلیون تومان است. در خیابان دزاشیب، خیابان شهید کریمی نیز یک واحد آپارتمان 140 متری با دو سال ساخت، هر مترمربع 9 میلیون و 200 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. این آپارتمان را باید با قیمتی در حدود یک میلیارد و 288 میلیون تومان خرید.
در نیاوران، خیابان همایون‌فر نیز یک واحد آپارتمان نوساز 184 متری 3 میلیارد و 36 میلیون تومان قیمت دارد. هر مترمربع این خانه 16 میلیون و 500 هزار تومان است.
در همین حال، در خیابان پاسداران، بوستان پنجم یک آپارتمان 178 متری حدود یک میلیارد و 958 تومان قیمت دارد. هر مترمربع این آپارتمان 11 میلیون تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟