گام سایپا برای تولید خودروی برقی

رکنا اقتصادی: مهدی جمالی در حاشیه دومین جشنواره تقدیر از برترین های زیست محیطی سایپا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در گروه خودروسازی سایپا مطالعه برای تولید خودروهای برقی را به عنوان راهبرد جدید در اولویت قرار دادیم و در این باره همکاری مطالعاتی با شرکت های بین المللی را آغاز کردیم .

وی گفت : همه محصولاتی که در این گروه تولید می شود استاندارد یورو 4 را داراست . این در حالیست که برخی محصولات ما استاندارد یورو 5 را دارند .

جمالی با بیان اینکه آمادگی داریم استاندارد یورو5 را در سال های آینده برای محصولات خود اعمال کنیم افزود: راهبرد ارتقای استاندارد های سازگار با محیط زیست در سایپا تدوین و عملیاتی شده است .

وی اضافه کرد : ماه گذشته در همکاری با سازمان حمل و نقل جاده ای قراردادی امضا کردیم که بر اساس آن خودروهای فرسوده تجاری که 65 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش ، مصرف سوخت دارند با خودروهایی که مصرف سوخت کمتر از 32 لیتر دارند جایگزین شوند ضمن اینکه امیدواریم برای ناوگان حمل و نقل مسافری نیز این اقدام صورت گیرد .

وی با بیان اینکه هر سال یک محصول جدید با استاندارد یورو 5 به بازار عرضه خواهیم کرد گفت : این محصول سال آینده بر روی پلتفرم x100 برای اولین بار در بازار عرضه خواهد شد ضمن اینکه محصولات قبلی هم ارتقای استاندارد خواهند داشت .

جمالی گفت : تلاش خواهیم کرد تا قبل از سال 1398 که سال اجرای استاندارد یورو 5 است همه محصولات سایپا بتوانند این استاندارد را بگذرانند .

وی افزود : نحوه مصرف و استفاده از خودروها در عمر مفید خودرو موثر است . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟