فروشگا ه های لوازم خانگی قاچاق نمی فروشند

رکنا اقتصادی: محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح مبارزه با قاچاق Contraband در سطح عرضه که از اواسط امسال اجرا شد و لوازم خانگی را نیز دربر گرفت، اتحادیه لوازم خانگی برای حمایت از تولید داخلی پیش قدم بود و با آن همراهی کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر کالاهای قاچاق در بازار لوازم خانگی در مغازه‌ها و از سطح عرضه تا حدود زیادی جمع آوری یا مرجوع شده است، چون این کالاها فاکتور ندارند و اتحادیه اعلام کرده بود که همه کالاها باید فاکتور داشته باشند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: امروز می‌توان گفت در سطح عرضه و در مغازه‌های لوازم خانگی، کالای قاچاق وجود ندارد، به این دلیل که در این مدت به خوبی با قاچاق لوازم خانگی مقابله و جلوی آن گرفته شد. در این زمینه نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادند و همین موضوع باعث شد کسانی که کالای قاچاق وارد می‌کردند متوجه شدند که دیگر نباید سفارش دهند و دست نگه داشتند. 
طحان پور تصریح کرد: کسانی که مدعی هستند واحدهای صنفی، کالای قاچاق دارند و آن‌ها را پنهان کرده‌اند به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کنند و آدرس آن واحد را بدهند؛ نه اینکه فقط در مورد آن صحبت کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اتحادیه نظارت لازم را در زمینه قاچاق لوازم خانگی دارد، گفت:‌ امروز به جای عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، شاهد فروش قاچاق به صورت مجازی و اینترنتی هستیم که ما گزارش‌های لازم را در مواردی که در این زمینه مشاهده کردیم به مسئولان داده‌ایم اما گاها خود مردم هم متقاضی این کالاها در فضای مجازی  هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟