کفش تبریز رقیب جدی کفش های ایتالیایی

رکنا اقتصادی: محمداسماعیل سعیدی با اشاره به کمپین بازاریان تبریز درحمایت از کفش ایرانی گفت:این یک حرکت ارزشمندی است که در بازار تبریز اتفاق افتاده و می تواند برای سایر بازاریان در دیگر شهرهای کشور و تولیدکنندگانی که کالای ایرانی تولید می کنند،الگو باشد.
نماینده مردم تبریز،اسکو ،آذرشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: کیف و کفش ایرانی زمانی آوازه خودش را داشت و از کشورهای اروپایی برای خرید کفش به بازار تبریز می آمدند.وی با اشاره به بازدید خود از چند واحد و کارگاه تولید کفش در تبریز خاطرنشان کرد:کفش های تولیدکنندگان تبریزی همطراز و حتی فراتر از استانداردهای کفش های تولید شده در ایتالیا و اروپا است که با قیمتی کم تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه می شود.
سعیدی با تاکید براینکه نباید از صنعت کفش داخلی غفلت کنیم،تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کالای قاچاق باعث ضربه خوردن صنعت کفش شود،در حالی که متاسفانه درحال حاضر این اتفاق افتاده و بخشی از این صنعت ضربه اساسی خورده و اکثر کارگاه‌ها با آسیب جدی مواجه شده اند؛به طوری که بعضی از آنها تعطیل،برخی نیمه تعطیل و در آستانه تعطیلی هستند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت کفش های داخلی تاکید کرد:با توجه به سرکشی به کارگاه های کفش و چرم ؛به جرات می توانم بگویم که در بین کالاهای ایرانی یکی از معدود کالاهایی که دارای کیفیت بسیار بالا بوده،کفش تبریز است.
وی افزود:هم کفش هایی که به صورت دست دوز تولید می شوند؛هم کفش هایی که به صورت کارگاهی و ماشینی تولید می شوند،هردو از کیفیت و استاندارد لازم برخوردارند و رقیب جدی برای کفش‌های ایتالیایی به حساب می‌آیند.
این نماینده مجلس درخصوص حمایت دولت از این صنعت گفت:در این زمینه مشکلاتی وجود دارد؛به طوری که نه مشوق های صادراتی وجود دارد و نه حمایت های که باید باشد از این صنعت صورت می گیرد؛در حالی که اگر بخواهیم تولید قوام بگیرد و بخواهیم در سطح داخلی و بین المللی به جایگاهی برسیم،باید دولت به این قضیه ورود کرده و از تولیدکنندگان حمایت کند.
نماینده مردم تبریز،اسکو ،آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چند کالا برند ایران هستند که یکی از آن ها کفش و چرم است،افزود: با معرفی این صنعت به عنوان برند ایران در دنیا و حمایت از برندهای داخلی می توان نام و آوازه ایران را به سراسر دنیا برده و در توسعه، رشد و احیای اقتصادی کشور موثر باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟