جانمایی 70 درصد فرودگاه‌های ایران در لایه کاداستر

رکنا اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران: حسین رفیعی در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاهی امروز (19 بهمن ماه 95) با بیان اینکه در فرآیند مستندسازی باید بتوانیم نزدیک‌تر و صمیمانه تر در تعامل باشیم، گفت: در ابتدای تقویم امسال تلاش کردیم تا اعمال حقوق مالکانه اراضی و املاک فرودگاه‌ها که کاستی‌هایی در آنها وجود داشت را به وضعیت قانونی تبدیل کنیم. بر این اساس مصوبه‌ای خوب و به تصویب کمیسیون مستندسازی اموال غیرمنقول معاونت حقوقی ریاست جمهوری رسید و تایید شد تا در کارها بسیار کارآمد باشد. 
وی ادامه داد: در بحث مستندسازی، جانمایی اراضی و املاک در لایه کاداستر مطرح است. اکنون بیش از 70 درصد فرودگاه‌های کشور در این لایه استقرار یافته‌اند. البته فرودگاه مهرآباد از پیچیدگی و مشکلات خاصی برخوردار است که به نظر می‌رسد اقدامات برای آن سخت‌ترین کار در بین فرودگاه‌هاست‌. به طوری که 50 درصد کار به سایر فرودگاه‌های ایران و 50 درصد دیگر به مهرآباد اختصاص دارد.
به گفته سرپرست اداره کل املاک و مستغلات، ظرفیت سازمان ثبت در استقرار فرودگاه‌ها به لایه کاداستر به ما کمک کرد و تلاش مدیران در این زمینه نیز موثر بود.
وی تاکید کرد: باید وضعیت ثبتی فرودگاه‌ها را بررسی کنیم. اکنون وضعیت ثبتی 45 فرودگاه در دست کار است که ثبت 25 فرودگاه آن انجام شده است. همچنین با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تعاملی برقرار شد تا درباره 11 فرودگاه به طور جداگانه اعلام نظر کند و در پی آن مجوز بند "د" صادر شده و در نهایت مستندسازی انجام شود.
رفیعی با بیان اینکه برای نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR فرودگاه نوشهر، فشار مضاعفی نسبت به خرید اراضی آن محدوده داشتیم که وجوه قانونی نداشت و موفق شدیم پاسخ قانونی به آن دهیم، عنوان کرد: همچنین اراضی داریم که تاکنون حتی شناسایی نشده‌اند و مورد تعدی سودجویان قرار گرفته‌اند.
وی در پایان خطاب به مدیران فرودگاهی خواستار برقراری تعامل بهتر و بیشتر با اداره کل املاک و مستغلات شد.
رفیعی یاد آور شد: تامین اعتبار به معنای انجام همه کارها به وسیله افراد نیست و رعایت دقیق قوانین و مقررات و تشریفات قانونی مربوطه از اهمیت بسزایی برخوردار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 243720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟