تخفیف 50 درصدی بلیط قطارهای رجاء

رکنا اقتصادی: سید محمد راشدی خبر داد که در حال حاضر، شرکت متبوع او 400 میلیارد تومان در قالب یارانه از دولت و شرکت راه آهن طلبکار است و افزود که از زمان واگذاری رجا در سال 89 به تامین اجتماعی یک ریال هم بابت یارانه از دولت و راه اهن دریافت نکرده است. وی اعلام داشته است که برای دومین سال پیاپی، هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های قطارهای این شرکت اعمال نشده است. 
راشدی، نوسانات قیمت بلیت قطاردر روزهای اخیر را در راستای شناور سازی قیمت بلیت قطار ارزیابی کرد و گفت که طبق مصوبه هیات مدیره راه آهن، افزایش قیمت بلیت قطار در ایام پر تردد تا سقف 20 درصد مجاز خواهد بود. 
شناورسازی قیمت بلیت قطار از دوسال قبل در کشور اجرایی شده که گفته میشود، هدف اصلی از اجرای این امر، متنوع سازی قیمت بلیت قطار، افزایش کیفیت خدمات و منفعت مسافر بوده است هر چند که در تحقق این اهداف شک و تردید فراوانی وجود دارد. به نظرمی‌رسد با شناورسازی قیمت بلیت قطار به طور متوسط بهای بلیت قطار در این مدت دستکم 8 درصد افزایش یافته است. 
رئیس هیات مدیره شرکت حمل ونقل ریلی رجاء گفته است که از 25 تا 30 اسفند ماه سالجاری بخش مهمی از قطارهای این شرکت از مسیر مشهد به تهران خالی بوده و هرکسی که بخواهد می‌تواند تخفیف 50 درصدی در بهای بلیت دریافت کند. 
وی افزود که طبق بررسی‌ها در آبان و آذرماه سالجاری، در برخی از مسیرها تا 30 درصد تخفیف در بهای بلیت‌ها ارایه شده و دیگر شرکت‌های ریلی هم حتی تا 50 درصد در قیمت بلیت قطار تخفیف ارایه کرده اند. 
به گفته راشدی، برای ارایه تخفیف درقیمت بلیت قطار، هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد ولی درافزایش قیمت بلیت قطار، حتی در ایام پرتردد نمیتوان از سقف 20 درصدی قیمت اصلی تعیین شده عبور کرد. 
وی تصریح کرد که اگر یک شرکت حمل و نقل ریلی بیش از 20 درصد در قیمت بلیت افزایشی را اعمال کند این موضوع قابل پیگیری است و ادامه داد که در 90 روز اخیر، بارها قیمتهای بلیت قطارهای رجا بین 10 تا 15 بار تغییر کرده که دلیل آن شناور سازی نرخ های بلیت قطار است. 
رئیس هیات مدیره شرکت حمل ونقل ریلی رجاء اذعان داشت که در سالجاری، به دلیل شرایط تورمی هیچ افزایش قیمتی در نظرگرفته نشده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟