نرخ متعادل جوجه یکروزه هزار و 400 تومان

غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یک روزه با اشاره به این که مرغداران عامل اصلی افزایش قیمت هستند، اظهار داشت: هجوم مرغداران برای جوجه ریزی، افزایش یک باره قیمت را رقم زد که در صورت کاهش تقاضا نرخ متعادل خواهد شد.
وی با اشاره به این که نرخ جوجه یک روزه مشمول قیمت خاصی نیست، افزود: قیمت جوجه یک روزه طی سال نوسانات زیادی را تجربه می کند به طوری که طبق روال همه ساله به سبب افزایش تقاضا برای جوجه ریزی عید قیمت ها روند صعودی به خود می گیرد.
فارغی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه قیمت جوجه فروکش می کند، گفت: در شرایط کنونی اگر مرغداران به یکباره برای خرید اقدام نکنند قیمت کاهش می یابد چرا که نرخ جوجه یک روزه تابع عرضه و تقاضا است.
دبیر انجمن جوجه یک روزه با اشاره به اینک ه افزایش قیمت جوجه به طور متوسط 4 درصد بر قیمت تمام شده تولید اثر گذار است، اظهار داشت: با وجود تاثیر 4 درصدی مابه التفاوت جوجه یک روزه بر نرخ تمام شده باید گفت که مرغداران جو سازی می کنند چرا که 65 درصد قیمت تمام شده را اقلام اولیه تشکیل می دهد .
همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتیگفت: تمامی تولیدکنندگان از ابتدای بهمن ماه اقدام به جوجه ریزی برای بازار شب عید می کنند که درنهایت افزایش تقاضای بیش از حد سیر صعودی قیمت ها را به همراه دارد.
وی افزود: با وجود افزایش تقاضا برای بازار شب عید، مرغداران نباید نسبت به جوجه ریزی عجله نمایند چرا که ذخیره سازی مناسب شرکت پشتیبانی از افزایش بی رویه قیمت جلوگیری نماید.
وی با بیان این که الزامی به اجرای نرخ مصوب ندارد، اظهار کرد: گرچه با پافشاری اتحادیه سراسری ممکن است پای تعزیرات و دستگاه های مربوطه برای کنترل قیمت ها به میان آید اما باید گفت که تنها تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در شرایط کنونی نرخ جوجه یک روزه از 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که نرخ متعادل جوجه یکروزه هزار و 400 تومان است که این رقم برای تولیدکننده جوجه یک روزه و مرغداران گوشتی مقرون به صرفه است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟