افزایش سطح همکاری ریلی ایران و قزاقستان

رکنا اقتصادی: سعید محمدزاده با اشاره به روابط خوب بین ایران و قزاقستان گفت: راه‌آهن ایران ظرفیت و آمادگی زیادی برای ارتقا سطح روابط با راه‌آهن قزاقستان دارد.
وی افزود: راه‌آهن ایران آمادگی لازم برای حمایت و ایجاد تسهیلات برای صاحبان بار در بندر آمیرآباد و اینچه‌برون را دارد.
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه راه‌آهن ایران به ۳ هزار واگن مسافری و ۲۸ هزار واگن باری نیاز دارد تصریح کرد: با توجه به حمایت مسئولین نظام و دولت مردان از توسعه ریلی و سیاست حمایت از تولید داخلی، چنانچه تولید واگن توسط شرکتی از کشور قزاقستان و ایران بصورت مشترک انجام گیرد، بعد از تایید فنی و قیمت واگن توسط کارشناسان راه‌آهن، حمایت لازم از این امر انجام خواهد شد.
آل پیسبایف رئیس راه‌آهن قزاقستان نیز ضمن ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌ها گفت: در مناسبات بین المللی بین دو کشور روابط نزدیکی وجود دارد .
وی افزود: سال گذشته حدود ۲/۲ میلیون تن بار از طریق قزاقستان به ایران حمل شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۶ درصد رشد داشته است و امیدواریم با افزایش سطح همکاری بین راه‌آهن دوکشور و افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار، این میزان در سال جدید میلادی به ۳/۳ میلیون تن برسد.
در این دیدار مقرر شد هیاتی از راه‌آهن قزاقستان طی ۲ هفته آینده با کارشناسان ایرانی حوزه‌های مختلف ریلی، طی نشستی در خصوص مسائل مشترک فی‌مابین از جمله تعرفه حمل بار، شرایط فنی و قیمت واگن‌های باری و مسافری و فاینانس به توافقاتی دست یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 243502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟