زیان ٢٢٤‌ میلیون‌ دلاری ال‌جی

رکنااقتصادی:گفتنی است این نخستین‌بار در شش سال اخیر است که این شرکت با زیانی این‌چنین گسترده روبه‌رو شده که عمده این زیان، در نتیجه عملکرد ضعیف این شرکت در بخش‌های موبایل و قطعه‌سازی خودرو حادث شده است. برهمین‌اساس شرکت ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی خود را از سه‌ماهه پایانی سال ٢٠١٦ منتشر کرد. براساس گزارش وب‌سایت mobile، طبق این گزارش، فروش ال‌جی در سه‌ماهه اخیر ١٤.٧٨ تریلیون وان کره (با نرخ تبدیل کنونی ارز، حدودا ١٢.٧٩‌ میلیارد دلار آمریکا) عنوان شده که نسبت به سه‌ماهه قبل ١١.٧ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١.٥ درصد افزایش داشته است.
بد نیست بدانیم ال‌جی در سال ٢٠١٦، به سود عملیاتی ١.٣٤ تریلیون وان (١.١٦‌ میلیارد دلار) دست یافته که این میزان در مقایسه با سود عملیاتی شرکت در سال ٢٠١٥ حدود ١٢.٢ درصد رشد داشته است. به گفته ال‌جی، عمده این رشد حاصل عملکرد قدرتمند بخش‌های لوازم خانگی، سیستم‌های تهویه مطبوع و سرگرمی‌های خانگی بوده است.
درآمد ال‌جی در بخش ارتباطات موبایل در سه‌ماهه اخیر ٢.٩٠ تریلیون وان (٢.٥١‌ میلیارد دلار) بوده که در مقایسه با سه‌ماهه قبل ١٥.٤ درصد افزایش داشته است. ال‌جی این افزایش را به فروش قدرتمند گوشی پرچم‌دار V٢٠ نسبت می‌دهد. البته فروش ضعیف اسمارت‌فون G٥ و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بازاریابی، مانع سودآوری بیشتر ال‌جی در این بخش شد. انتظار می‌رود نسل بعدی گوشی‌های سری G و دیوایس‌های ال‌جی در رده‌های مختلف - که پس از کنگره جهانی موبایل و در سه‌ماهه دوم عرضه خواهند شد - جایگاه کسب‌وکار موبایل ال‌جی را در سال ٢٠١٧ بهبود ببخشد. ال‌جی موفق شد در سه‌ماهه اخیر در این بخش درآمدی حدود ٤.٠٤ تریلیون وان (٣.٥٠‌ میلیارد دلار) کسب کند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ٥.٦ درصد افزایش داشته است. به گفته ال‌جی، عمده این افزایش با فروش قدرتمند این محصولات در بازارهای کره و آمریکای شمالی به دست آمده؛ جایی که محصولاتی مانند ماشین‌های لباسشویی TWINWash و یخچال‌های Door-in-Door همچنان از محبوبیت برخوردارند. گفتنی است ال‌جی در سال ٢٠١٦ در مجموع ١٧.٢٣ تریلیون وان (١٤.٩٢‌ میلیارد دلار) از فروش لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه درآمد کسب کرده و سود عملیاتی حاصل از این درآمد در سال ٢٠١٦ بالغ بر ١.٣٣ تریلیون وان (١.١٥‌ میلیارد دلار) عنوان شده که نسبت به سود این بخش در سال ٢٠١٥ حدود ٣٦ درصد افزایش داشته است. شایان ذکر است که بیشترین سود را در سال ٢٠١٦، همین بخش برای ال‌جی در بر داشته است.
در فصل اخیر، درآمد ال‌جی در بخش سرگرمی‌های خانگی به ٤.٧٩ تریلیون وان (٤.١٥‌ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با فصل قبل از آن، ١٥.٧ درصد افزایش داشته است. این افزایش را می‌توان به فروش قدرتمند تلویزیون‌های OLED و ٤K Ultra HD در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نسبت داد. درآمد ال‌جی از این بخش در سال ٢٠١٦ بالغ بر ١٧.٤٣ تریلیون وان (١٥.٠٨‌ میلیارد دلار) و سود عملیاتی این بخش در سال ٢٠١٦ حدود ١.٢٤ تریلیون وان (١.٠٧‌ میلیارد دلار) اعلام شده که به گفته ال‌جی این میزان سود، در بخش سرگرمی‌های خانگی در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است. با توجه به اینکه دیگر شرکت‌ها نیز تلویزیون‌های OLED خود را در سال جاری میلادی معرفی خواهند کرد، ال‌جی امیدوار است سری تلویزیون‌های LG SIGNATURE OLED TV W٧ و رده گسترده تلویزیون‌هایLG OLED - که در نمایشگاه CES ٢٠١٧ از آنها رونمایی شد - بتواند تسلط ال‌جی بر بخش تلویزیون‌های پیشرفته را حفظ کند. درآمد ال‌جی از بخش تجهیزات خودرو در سه‌ماهه اخیر ٨٦٥.٧‌ میلیارد وان (٧٤٩.٢‌ میلیون دلار) اعلام شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ٦٦.٤ درصد افزایش داشته است.
ال‌جی مدعی است عمده این افزایش، حاصل رشد قدرتمند تجهیزات خودروی الکتریکی و همچنین سیستم‌های infotainment (از جمله ابزارهای سرگرمی، محصولات مرتبط با ایمنی و راهکارهای خودروهای الکتریکی) بوده است. طبق گزارش منتشرشده، ال‌جی در سال ٢٠١٦ از راه فروش تجهیزات خودرو، درآمدی معادل ٢.٧٧ تریلیون وان (٢.٤٠‌ میلیارد دلار) کسب کرده که در مقایسه با فروش این بخش در سال ٢٠١٥، از افزایش ٥١درصدی حکایت می‌کند. به گفته ال‌جی، فروش تجهیزات خودرو به طور پیوسته در هریک از فصل‌های سال ٢٠١٦ رشد داشته، اما سرمایه‌گذاری شرکت در بخش تحقیق و توسعه (R&D)، تأثیر منفی بر سودآوری داشته است که از یک طرف پروسه تولید خودروی الکتریکی شورولت بولت (با همکاری ال‌جی) هنوز به اتمام نرسیده و از سوی دیگر تقاضا برای قطعات یکپارچه الکترونیکی (مربوط به سیستم‌های infotainment و ایمنی) در حال رشد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟