شش روزه به شکایت مردم از بیمه ها رسیدگی می کنیم

رکنااقتصادی: معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران کرده تا بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمه‌مرکزی به درسwww.centinsur.ir بتوانند، شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری کنند.

بنا بر این گزارش، برای درج شکایت در سامانه مذکور، داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی»، کد رهگیری دریافت و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی بر روی تلفن همراه وی ارسال می‌شود.

از آن پس شاکی با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن مطلع می‌شود. این سامانه از مراجعه حضوی و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شکایات بیمه جلوگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است، این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شکایات شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای هر ماه بر روی وب سایت بیمه‌مرکزی قرار گرفته و بیمه‌گذاران می‌توانند از نحوه عملکرد شرکت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند.

بر اساس عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، تعداد شکایات از شرکتهای بیمه کاهش و متوسط زمان رسیدگی به شکایات  از شرکتهای بیمه  از ۷۳ روز به ۶ روز طی چهار سال گذشته کاهش یافته است.

 

 

کدخبر: 239164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟