خرید تضمینی پرتقال های سرمازده گلستان دوباره آغاز شد

رکنااقتصادی: محمد تقی رجایی اظهار داشت: باغداران در این مرحله جهت تحویل پرتقال به سه مرکز خرید تضمینی در شهرک صنعتی بندرگز، ناحیه صنعتی نوکنده و شهرک صنعتی کردکوی مراجعه کنند.
وی همچنین خطاب به باغداران افزود که پرتقال تحویلی به این مراکز در سبد های پلاستیکی 8 تا 10 کیلویی و بدون پوسیده و له شدگی باشد، زیرا محصول باید مدتی در سردخانه ها نگهداری و سپس به مراکز فرآوری حمل شود.
خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران خسارت دیده از سرما و یخبندان پائیز امسال، از هفتم دی آغاز و تا 15 بهمن برنامه ریزی شده ،اما چند روزی به دلیل وجود صف طولانی در مراکز فرآوری، تحویل آن دچار وقفه شده بود.
این پرتقال ها به نرخ تضمینی هر کیلوگرم پنج هزار و 500 ریال از باغداران استان گلستان خریداری می شود.
 براساس اعلام تعاون روستایی پیش از این پنج هزار و 650 تن پرتقال درجه سه از باغداران استان خریداری و به دو مرکز فرآوری در ارومیه و جیرفت حمل شده است.
تعاون روستایی گلستان خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران سه شهرستان گرگان، کردکوی و بندرگز را تا 10 هزار تن پیش بینی کرده است.
بروز سرما، یخبندان و کاهش دما تا منفی 14 درجه سانتیگراد در اواخر آذر امسال در گلستان باعث خسارت سنگین باغداران بویژه در حوزه باغات مرکبات شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

کدخبر: 238647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟