رونق و هیجان در بازار فروش آتی سکه طلا
رکنا اقتصادی :  همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار نقدی طی روز شنبه افزایش یافت و به قیمت یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید. درهمین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۷ هزار تومان فروش رفت. ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۲ هزار تومان معامله شد و همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۵ هزار تومان به فروش رسید.

به تبع روند صعودی قیمت‌ها و معاملات در بازار نقدی طلا، معاملات آتی نیز در اولین روز هفته با رشد قیمت‌ها روبه‌رو شد؛ به طوری که سکه تحویل دی ماه به قیمت یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان رسید. ازسویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیرماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان معامله شد و در پایان نیز سررسید شهریور سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد.نگاهی به جزییات قرارداد اختیار خرید برای سررسید دی ماه جاری نشان می‌دهد که در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۶۳ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۲۴۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۳۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۳۵ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱ قرارداد منعقد شد.

این در شرایطی است که در معاملات اختیار خرید سکه در سررسید اسفندماه نیز در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، ۱۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز 52 قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۲۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان ۴۰ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۲۷۴ قرارداد منعقد شد.

همچنین در معاملات قرارداد اختیار فروش سکه نیز که تنها در سررسید اسفندماه فعال است، طی روز گذشته، ۲۹۵ قرارداد به ثبت رسید. به طوری‌که در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۳۸ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۴۳ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۱۴۹ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۶۵ قرارداد منعقد شد.

 

منبع : تابناک اقتصادی 

کدخبر: 236792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟