قیمت هر کیلو زعفران به 6 میلیون تومان رسید

رکنا اقتصادی : غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایان فصل برداشت و وضعیت نهایی تولید زعفران اظهار داشت: تولید زعفران در سال جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی 360 تن اعلام شد و در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 650 و حداکثر 6 میلیون تومان است که در صورت استمرار ثبات قیمت ها پیش بینی می شود صادرات تا پایان سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 الی 60 درصد رشد داشته باشد.
وی با اشاره به تاثیر سرما و یخ زدگی اخیر در میزان تولید، افزود: با وجود آنکه 90 درصد محصول تا شروع سرمازدگی جمع آوری شده بود تنها 10 درصد این زعفران ها از بین رفتند.
میری از افزایش 42 درصدی صادرات در هفت ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آمار گمرک در 7 ماه نخست سال 88 تن و 513 کیلو زعفران با ارزش 113 میلیون و 200 هزار دلار به 47 کشور دنیا صادر شد و این درحالی است که این میزان در سال گذشته 55 تن و 273 کیلو با ارزش 79 میلیون و 337 هزار دلار بوده است.
وی در توصیه ای به خریداران زعفران گفت: به خریداران توصیه می شود که زعفران با علامت استاندارد را خریداری کنند چرا که درصورت تخلف امکان برخورد با کارخانه متقلب وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کدخبر: 235521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟