از شرایط زندگی مردم راضی نیستیم

رکنا اقتصادی :علی طیب نیا که در ششمین همایش بانکداری الکترونیکی صحبت می کرد، گفت: ملت ما شایسته شرایط بهتری است و چنین شرایطی برای مردم مناسب نیست. اگر همه با هم باشیم و از همه امکانات به گونه بهینه استفاده کنیم ،  دست یافتن به رشد اقتصادی بالا برای مردم ایران امکان پذیر است.
طیب نیا گفت: این به شرطی است که حاشیه ها بر متن غلبه نکند ، منافع ملی هدف همه ما باشد و در رقابت های سیاسی و منازعات انتخاباتی هدف سربلندی ملت ایران تحت الشعاع  اختلاف های سیاسی جناحیقرار نگیرد.
وی با تاکیدبر این که: از همه گروه های سیاسی خاضعانه می خواهم در کنار مردم به طور متحد و منسجم در جهت اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم ، گفت :این ملت شایسته زندگی بهتری است و این آینده روشن قطعاً دست یافتنی است،دولت یازدهم وقتی تشکیل شد با حجم بدهی های بسیار مواجه بود ، اما مشکل ما حجم بالای بدهی ها نیست بلکه نابسامان بودن آنهاست که دولت برنامه منسجمی برای ساماندهی بدهی ها طراحی کرده است.
طیب نیا اضافه کرد: هم اکنون مهمترین ملاحظه دولت این است که تادیه بدهی ها به نظام بانکی منتهی به افزایش نرخ سود در بازار نشود و تأمین مالی از طریق اوراق قرضه، تأمین مالی برای بخش خصوصی را سخت تر نکند.
وی در ادامه وعده داد : در برنامه ششم توسعه بانک مرکزی اختیارات ویژه ای برای برخورد بازدارنده با واسطه های مالی غیر مجاز پیدا کرده است و همچنین قرار شده سرمایه بانک های دولتی با هدف ارتقاء توان تسهیلات دهی آنها افزایش یابد.
طیب نیا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت یازدهم مهار رکود تورمی و بازگشت ثبات به فضای اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داد] است و اکنون به سطح قابل قبول شاخص های اقتصادی رسیده ایم ، گفت: اقتصاد ایران در سال 95 شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5 درصد و تورم تک رقمی خواهد بود و البته باید این موفقیت استمرار یابد.
به گفته وی: اقتصاد کشور که هنوز از تحریم ها خارج نشده ؛توانسته در سایه تبعیت از سیاست های بخردانه و با همدلی ملت ایران به شرایط کم نظیری دست یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت : دستیابی به رشد اقتصادی بالا در برنامه ششم هدف گذاری شده و کاملاً دست یافتنی است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟