افزایش قیمت محصولات ایران خودروبدون افزایش کیفیت !

تولید سمند 

رکنا اقتصادی : همزمان با افزایش نرخ دلار و سکه طلا، قیمت تولیدات شرکت ایران خودرو نیز افزایش

یافت . این افزایش در پی ابلاغ جدول دونرخی ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت که شامل قیمت فروش

کارخانه و قیمت مصوب شورای رقابت بود، ایجاد شدکه بر اثر انتشارشایعه احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی بود و همین مسئله بر قیمت بازار آزاد محصولات ایران خودرو تأثیرافزایشی گذاشته است.

این گزاش حاکی است : در جدول ابلاغی ایران خودرو به نمایندگی‌ها آمده که قیمت‌های جدید (نرخ‌های مصوب شورای رقابت) تا زمان اعلام، نباید اجرایی شود، اما انتشار نرخ‌های جدید می‌تواند با هدف تحریک بازار خودروانجام گرفته باشد.

ازسوی دیگر سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل، از اعمال محدودیت در فروش محصولات ایران خودرو از 4 دی ماه خبر داده و می‌گوید: این اتفاق باعث رشد یک تا 2 میلیون تومانی قیمت خودروهای ایران خودرو در بازار خودرو شد.

گفتنی است :  طی روزهای اخیر قیمت سمند ال‌ایکس از 31 میلیون و 300 هزار تومان به 33 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است. قیمت تندر 90 اتوماتیک نیز با افزایش یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به 48 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است و امادر مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز باید به افزایش قیمت 1.5 میلیون تومانی این خودرو اشاره شود که در حال حاضر به قیمت 39.5 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. 

همزمان پژو 206 تیپ 2 در بازار  افزایش قیمت یک میلیون تومانی داشته و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار  34.5 میلیون تومان است. 

 بر اساس این گزارش :پژو 405 مدل GLX نیز با رشد یک میلیون تومانی به 31 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس هم با افزایش یک میلیون و 300 هزار تومانی روبه‌رو بوده و در حال حاضر این خودرو با قیمت 38 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. 

قیمت دنا در روزهای گذشته با افزایش 300 هزار تومانی همراه شده و هم اکنون این خودرو با قیمت 45 میلیون و 300 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. 

در بررسی بازار محصولات سایپا نیز باید گفت: قیمت محصولات این شرکت طی روزهای اخیر در بازار تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر سایپا 131 با قیمت 21 میلیون تومان و سایپا 111 با قیمت 21 میلیون و 200 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت ساندرو با افزایش یک میلیون تومانی به 54 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته که به گفته مؤتمنی دلیل این مسئله، کاهش عرضه از طرف شرکت خودروساز است. 

امادر روزهای گذشته قیمت تیبا تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر این خودرو با قیمت 25 میلیون تومان به مشتریان فروخته می‌شود.

بازار خودروهای داخلی در حالی با نابسامانی روبه‌رو است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل، نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نیز به افزایش قیمت خودروها در بازار دامن می‌زنند.

مؤتمنی معتقد است: نمایندگی‌ها، سبد خودروها را با تخفیف از کارخانه تحویل می‌گیرند و باید این محصولات را با نرخ مصوب شورای رقابت عرضه کنند، نه اینکه با قیمت آزاد در بازار بفروشند. 

 

 

کدخبر: 234789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟