توجه مدیران استخرها به جنبه تجاری است/ لزوم نگاه به جنبه قهرمانی و فرهنگی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ تیم کادر آکادمی تخصصی شنای وال اصفهان در دیدار با دکتر علیرضا احمدی از مسائل و مشکلات خود گفتند. 

مهندس فرید مقربی قهرمان ملی شنای ایران، دارنده بهترین آکادمی کشوری و بین المللی شنای اصفهان که با مدرک کارشناسی مکانیک و ساخت و تولید فعالیت می‌کند و نقش ستراتژیست تیم را به عهده دارد.

مهندس مقربی بیش از ده‌ها شاگرد در سال تربیت می کند که هر یک نقش سازنده ای در مسابقات کشوری ایفا می کنند. مدیریتی با ۴۰ نفر کادر فرهنگی حقوقی شبیه آنچه در تیم ملی می بینید و نظاره گر خواهید بود تا برنامه مدون به دستان شاگردان کوچک خود برسد. 

همچنین مهندس محمد روح الامین کارشناس ارشد بیومکانیک و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، کارشناسی ارشد را از دانشگاه خوارزمی تهران می گیرد و با مدرک خود در جایگاه مدیر با صلابت و سازماندهی تیم وال مشغول می شود. او مسئول ارزیابی آکادمی وال دومین گام ارزشمند او در آکادمی می باشد.

مهندس محمد کریمی دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی و نخبه سطح یک کشوری از لحاظ ساخت بدن و تغذیه ورزشکاران می باشد و مشاور تغذیه تیم بر عهده اوست. 

مهندس خشایار شاه نظری که کارشناس علوم ورزشی است و نخبه درجه یک مجمع ملی نخبگان را نیز در رزومه خود دارد مسئولیت خطیر و ارزشمند بدنسازی آکادمی وال اصفهان را به عهده دارد.

در این بازدید دکتر علیرضا احمدی معاونت رسانه مجمع نخبگان کشور از آکادمی  تخصصی ورزشی فرهنگی شنای وال تقدیر کرد.

جناب آقای مقربی تیم شما از چه مبنایی برخوردار است و با بقیه آکادمی ها چه تفاوتی دارد؟

بنده به دنبال کیفیت خوب هستم نه کمیت. بر عکس بقیه مدارس که ۱۰۰ نفر را عضو می کنند و یک نفر هم به مسابقه راه نمی یابد بنده صرفا در ماه ده نفر را عضو می کنم ولی اندیشه و فکرم را معطوف می کنم که هر ده نفر وارد مسابقات کشوری بشوند و برای اصفهان ما مدال بیاورند. 

پس اصفهان دوست هم هستید؟

چرا نباشم ؟ وقتی در این شهر به دنیا آمده ام و تمام تنم فدای خاک ایرانم و اصفهانم و شهدای عزیز اصفهان همچون شهید زاهدی که نگذاشتند یک وجب از خاکمان را برای هوس و هراسمان بدهیم.

تشکیلات تیم بر اساس چه بنیه و مبنایی نهادینه شده؟

بنده به عنوان موسس دیدم تمام تیم های ملی ما تشکیلات حرفه ای دارند ما هم صرفا به دو سه نفر پشتیبان اکتفا نکردیم و امروز ۴۰ نفر کادر فنی بر اساس سیستم مهندسی شده پشتیبانی آکادمی را بر عهده دارند که آقای محمد روح الامین ، دکتر محمد کریمی و مهندس خشایار شاه نظری و البته یک روانشناس و یک حقوقدان نیز سر تیم آکادمی را برعهده دارند 

چه رویداد ورزشی را در پیش رو دارید و امروز چه افرادی آمادگی ورود به شنای کشوری را دارند ؟

ما در تابستان امسال المپیاد استعداد برتر کشور ۱۳ الی ۱۴ سال را داریم که ۵ نفر از بهترین ها استان اصفهان انتخاب می شوند و به عنوان بزرگترین پروژه وزارت ورزش محسوب می شود که بهترین شناگر۱۴ سال ارسلان بهرامی کیا را در اصفهان داریم که در تیم وال مشغول تمرین هستند.

ارسلان بهرامی کیا با ۱۲ مدال کشوری، علی بهرامی کیا با ۳ مدال ، آریا امینی ۳ مدال ، کیان میراحمدی با ۳ مدال و شنتیا کرباسی با ۲ مدال و آرمین شیرازی با ۱ مدال قهرمانان اصفهانی آکادمی وال هستند .

شما که ۲۴ الی ۲۵ مدال فقط در سال ۱۴۰۲ کسب کرده اید آیا استخر هم دارید ؟

ما متاسفانه استخر نداریم و تمام استخرها را اجاره کردیم. 

با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید؟

نداشتن استخر ۵۰ متری برای تیم وال. اگر هم معدود استخری هم هست مثل فجر و انقلاب و ...در انحصار بزرگواران دیگری ست. مدیران استخرها به جنبه تجاری آن نگاه می کنند نه قهرمانی و فرهنگی ! همچنین عدم پشتیبانی همکاران ورزشی، چشم داشت مربیان به لقمه آماده. مشکل بعدی عدم تخصص مدعیان متخصص در رشته شنا و بی مبالاتی در فرهنگ ورزشی است.

در آخر چند کلمه برای مخاطبان؟

ورزش عشق می طلبد و ما برای وطن می جنگیم چنان شهید زاهدی ها و سلیمانی ها. ورزش حمایت می طلبد نه صدارت

دکتر احمدی-معاونت رسانه مجمع نخبگان کشور

کدخبر: 989440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟