کلاهبرداری از دانشجویان با شگرد فروش مقاله در تلگرام در اصفهان فاش شد

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه به دنبال خرید اینترنتی مقاله در یکی از کانال های تلگرامی از وی کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی عنوان داشت: شاکی پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و درخواست خرید می کند، لذا فروشنده تقاضای دریافت وجه می نماید که پس از دریافت مبلغ مربوطه از پاسخ به تماس امتناع می کند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه این پرونده سه شاکی دیگر نیز داشته بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و متهم در اسرع وقت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و حتما پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله تبادل وجه را به صورت رو در رو انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  دریافت کنند .

کدخبر: 706000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟