صاف کردن موها به سبک جدید / صفر تا صد ریباندینگ

این میزان تنوع در دنیای زیبایی و مد حالا دیگر به یک خطر جدی برای سلامتی تبدیل شده است.

به گزارش رکنا ، مصداق آشکار آن هم رنگ کردن موها و آرایش آن است که روز به روز با شیوه‌های تازه مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کند اما سلامت و طبیعت موها گاهی تاب این میزان تغییرات را ندارد. آن‌ها بعد از بارها استفاده از سشوار، اتو، رنگ و موادشیمیایی خشک، وز و شکننده می‌شوند و به مراقبت نیاز دارند.

به‌تازگی روشی برای احیای موها باعنوان ریباندینگ کراتین در سالن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ظاهر موها کاملا لخت و صاف شود. اگر از این روش هنوز چیزی نمی‌دانید یا در انجام آن تردید دارید در این مطلب مینو درخشانی، کارشناس، مدرس ریباندینگ و پروتئین‌تراپی مو همه اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

موهای صافی که دیگر فر نمی‌شود

این روزها در هر سالن زیبایی که قدم بگذارید، به شما پیشنهاد می‌شود از کراتینه و بوتاکس مو تا پروتئین‌تراپی و ریباندینگ که از اوایل امسال طرفدار بیشتری در مقایسه با دیگر روش‌ها داشته است اما ریباندینگ چیست و با موهای شما چه می‌کند؟ مینو درخشانی می‌گوید: «این اصطلاح که احتمالا در فضاهای مجازی با آن مواجه شده‌اید، شیوه تازه‌ای نیست. تقریبا اوایل سال1990 در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا به‌ویژه مالزی، سنگاپور و فیلیپین مورد استفاده قرار گرفته است.

روشی که در دنیا به صافی دائمی مو با کمترین عوارض و خطر مشهور است و ظاهر مو را صاف و یکدست می‌کند. درواقع با ریباندینگ تغییراتی عمقی در ساختار اصلی مو ایجاد شده و شکل آن از حالت فر، مجعد و تاب خورده برای همیشه به موهایی لخت تبدیل می‌شود. با ریباندینگ دیگر نمی‌شود موها را به حالت قبل برگرداند. بنابراین در انتخاب این روش حتما خودتان را برای ظاهری با موهای صاف آماده کنید.

ریباندینگ ترکیبی از مواد، حرارت و مهارت

ریباندینگ کردن حدود سه تا هشت ساعت از شما زمان می‌گیرند. البته بستگی به بلندی موها دارد. موهایی که سال‌ها به دلیل رنگ کردن یا سشوار کشیدن حالت وز شده یا طبیعت فر و گره خورده‌ای دارد با یک جلسه ریباندینگ حرفه‌‌ای و با استفاده از تلفیق موادشیمیایی و حرارت صاف خواهد شد. به این ترتیب که ابتدا موها را از جهت مقاومت و سلامت بررسی می‌کنند و برای شروع آن‌ها را با شامپویی ملایم شست‌وشو می‌دهند.

در ادامه آب موها را گرفته و درحالی‌که نمناک است، شروع به تقسیم‌بندی موها می‌کنند. مواد مخصوص ریباندینگ که کرمی شکل هست، از بالا به صورت موازی با کمک برس مخصوص و دست‌ها روی موها زده و به روش بازی طناب‌کشی آرام مواد را به خورد تارهای مو می‌دهند. توجه داشته باشید که حتی ذره‌ای از مواد نباید به ریشه موها زده شود. روی سر را بعد از این مرحله کاور کرده و با گذشت 20 تا 30 دقیقه موها را بدون استفاده از شامپو کاملا آبکشی می‌کنند.

سپس موها با سشوار کمی خشک و با اتوی مو در دمای 180 درجه شروع به صاف کردن موها و حرارت دادن کرده تا تمام موها یک‌دست شود. درنهایت موها بعد از اتوکشی کامل، دوباره با مواد و ماسک مخصوص ریباندینگ شسته و برای خشک کردن به سراغ سشوار می‌روند. فرآیند صاف کردن موها زمانی به آخر می‌رسد که بعد از سشوار کشیدن نهایی، دیگر موها نیازی به براشینگ و اتوکشی نداشته و کاملا صاف و لخت شده باشد.

عوارض احتمالی ریباندینگ

این تصور که صددرصد روشی را بدون عوارض و آسیب بدانیم و برای جذب مشتری چشم‌مان را روی حقایق ببندیم، منصفانه نیست. چون به‌ندرت با مواردی که دچار حساسیت، آلرژی یا خشکی و شکنندگی بیش از حد موها بعد از ریباندینگ کراتین شده‌اند، مواجه‌ایم. پس نمی‌توان قاطعانه درباره بدون عارضه بودن این روش صاف کردن مو نظر داد. فقط می‌توانیم پیشنهاد کنیم که در انتخاب سالن و فردی که قرار است این عملیات را روی موهای شما انجام دهد، دقت نظر بیشتری داشته باشید.

مصرف موادشیمیایی نامرغوب، تقلبی یا نداشتن مهارت کافی در انجام این کار نه‌تنها شما را به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌‌رساند بلکه با پیامدهایی مانند ریزش مو، موخوره و سوختگی تارهای مو و در مواردی حتی به خارش سر دچار خواهید شد. البته باید بدانید دردسرهایی مانند ترمیم ریشه، باز گذاشتن طولانی‌مدت موها، تهیه روغن‌های طبیعی و سرم های غنی برای رسیدگی بیشتر به مو تا سال‌ها بعد از ریباندینگ همراه شماست.

ریباندینگ نیاز به تجدید و ترمیم دارد

اگر چیزی درباره هزینه‌های زیاد ریباندینگ کردن موها شنیده‌اید باید بگوییم که کاملا درست است. هربار ریباندینگ کردن موهای شما تقریبا حدود یک تا سه میلیون هزینه دارد. به علاوه هزینه‌های جانبی که بعدها به آن نیاز دارید. برای مثال موهای صاف یا به‌اصطلاح ریباندینگ شده بعد از حدود شش ماه نیاز به ترمیم دارد. چون ریشه‌های تازه رشد کرده جنس و حالت موهای سابق‌تان را دارد.

به همین خاطر با توجه به‌اندازه موهایی که از ریشه رشد کرده فرآیند ترمیم دوباره درست شبیه بار اول روی موها انجام می‌شود. البته بهترین زمان ترمیم بعد از گذشت هشت ماه است اما با توجه به میزان رشد موها از شش ماه بعد از اولین مرحله ریباندینگ می‌توانید برای ترمیم اقدام کنید.

ریباندینگ مناسب شما نیست اگر ...

در بارداری سراغ این تجربه نروید. ساعت‌ها نشستن برای ریباندینگ کردن و مصرف موادشیمیایی مطمئنا عوارضی برای شرایط ویژه‌تان خواهد داشت. بچه‌های زیر هفت سال هم نباید در معرض این مواد قرار بگیرند. توصیه دیگر ما این است که اگر موهایی نازک و کم پشت دارید که از هر شرایطی به سرعت آسیب می‌بیند ریباندینگ کردن آن‌ها را فراموش کنید. چون معمولا ریزش مو تا چند هفته بعد از صاف کردن دائمی موها بیشتر از حد معمول می‌شود.

بعد از ریباندینگ چه کنیم؟

بعد از ریباندینگ موهای شما برای همیشه صاف خواهد بود.حالا دیگر مطمئن‌ هستید که آرزوی داشتن موهایی لخت برآورده شده است اما این اتفاق خوشایند هم هزینه دارد و هم نیاز به مراقبت. مینو درخشانی با تاکید به این موضوع که باید رسیدگی به موها بعد از ریباندینگ را جدی گرفت، گفت: «باید قبول کنید که موهای شما با موادشیمیایی به این شکل درآمده است. پس برای این‌که اثرات این مواد روی ضخامت،جنس و سلامت موها را به حداقل برسانید و از آن نتیجه بگیرید، باید نکاتی را رعایت کنید:

دوش گرفتن و شستن موهای ریباندیگ شده تا سه روز ممنوع است. بنابراین استفاده از کرم، ژل و هر حالت‌دهنده‌ای که موها را چرب یا خشک می‌کند، برای چند روز فراموش کنید.

موها بعد از ریباندینگ نباید با کش یا گیره سر بسته شوند. پشت گوش قرار دادن موها یا بافتن آن‌ها هم موها را حالت‌دار و شکل آن را به تغییر می‌دهد. البته تقریبا تا حدود پنج روز مراقبت موهای صاف شده شما را به حالت تثبیت می‌رساند.

مصرف روغن بادام و نارگیل را هفته‌ای یک‌بار قبل از رفتن به حمام و روغن زیتون بعد از خارج شدن از حمام و ماساژ آن‌ها روی ساقه موها را پیشنهاد می‌کنیم.

از ماسک‌ و سرم‌های آبرسان بعد از هربار شستن موها استفاده کنید.

موهای شما تا دو ماه به استراحت و رسیدگی نیاز دارد، پس رنگ کردن آن‌ها را بعد از ریباندینگ تا می‌توانید به تاخیر بیندازید.

از آن‌جا که موها بعد از ریباندینگ در اثر حرارت زیاد و استفاده از موادشیمیایی خشک می‌شوند، سعی کنید دوش آب داغ نگیرید. چون بعد از آن رطوبت موها کاملا از بین خواهد رفت. شستن موها با آب ولرم یا خنک سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟