ماسک‌های ممنوعه برای پوست!

به علاوه این‌که نتیجه آن خیلی سریع روی پوست صورت قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش رکنا ، اگر بخواهیم از مزایای یک ماسک مغذی و مناسب برای پوست بگوییم، کافی است به احساس لطافت و شادابی بسنده کنیم که حتی بعد از یک‌بار مصرف ماسک به شما دست می‌دهد اما آیا همه برای مراقبت از پوست به ماسک صورت نیاز دارند؟ جواب مثبت است اما چه ماسکی‌؟ بعضی ترکیبات با قرار گرفتن روی صورت به‌شدت به پوست آسیب می‌رسانند.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا پوست‌تان به ماسک نیاز دارد و سراغ چه ماسک‌هایی نباید بروید.

به این پنج دلیل حتما از ماسک صورت استفاده کنید

هر راهکار یا ابزاری که شما را در مراقبت بهتر و حرفه‌ای‌تر از پوست‌تان یاری می‌کند، شما را چندین سال از چین‌وچروک شدن و پیری پوست دور خواهد کرد. پس برای این‌که بدانید استفاده از ماسک‌های صورت چه اندازه برای پوست‌تان حیاتی است همین حالا دست به کار می‌شوید.

دلیل اول: آرامش پوست

ماسک‌های صورت فقط به دلیل بهبود ظاهر کلی پوست اهمیت ندارند بلکه یک درمان کامل‌ هستند. زمانی که ماسک‌هایی با اسانس و ترکیبات مفید و معطر مانند نعنا و رزماری روی پوست قرار می‌گیرد، ماسک می‌تواند روحیه‌تان را با تحریک حواس بالا ببرد و تنش و گرفتگی‌های عصبی را در همان لحظات اولیه از عضلات صورت دور کند.

برای این‌که اثرگذاری آن را به حداکثر برسانید، پس از قرار دادن ماسک دراز بکشید و به یک موسیقی آرام گوش کنید. به این شکل مراقبت ساده از پوست به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل خواهد شد که نه‌تنها به ذهن و روح‌تان آرامش می‌بخشد، بلکه تغییرات شگفت‌انگیزی هم روی پوست قابل مشاهده خواهد بود.

دلیل دوم: پاک‌سازی عمیق

مطمئنا شست‌وشوی روزانه یا استفاده از پاک‌کننده‌های صورت کمک می‌کند تا بیشتر چربی‌ها، آلودگی و مواد آرایشی از سطح پوست برداشته شود اما باید این نکته را هم بدانید که فقط یک ماسک صورت خوب می‌تواند تمام آلودگی و ناخالصی‌هایی را که در زیر لایه‌های اپیدرم پنهان شده است، پاک‌سازی کند.

این پاک‌سازی با نفوذ مواد پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده به عمق پوست ظاهر صورت را چندین برابر شفاف و با طراوت می‌کند. درواقع فرایند پاک‌سازی عمیق پوست به وسیله ماسک‌های صورت ظاهر بافت پوست را بازسازی و ترمیم خواهد کرد. پوست تمیز و براق همیشه جزو جذابیت‌های یک صورت زیباست که به‌وسیله ماسک صورت محقق می‌شود.

دلیل سوم: از بین بردن منافذ

ماسک‌های صورت به‌ویژه نمونه‌های ترکیبی آن از خاک رس، آلودگی را حذف و چربی‌های اضافی را جذب خود می‌کند. از طرفی دیگر به از بین بردن سلول‌های مرده پوست که در صورت ما تجمع پیدا کرده هم کمک می‌کند. درنهایت ماسک صورت بعد پاک کردن تمام ناخالصی از سطح پوست شروع به از بین بردن منافذ باز پوست خواهد کرد.

منافذ همان‌طور که همه ما می‌دانیم مشکل بزرگ بیشتر پوست‌های ماست. درواقع تمام آلودگی‌هایی که در منافذ شما به دام افتاده کم‌کم به لایه‌های عمیق‌تری نفوذ کرده و بستری فراهم می‌شود تا باکتری‌ها به‌راحتی در آن رشد کنند، بنابراین با رشد و تکثیر این باکتری ممکن است هرچیزی برای پوست ما اتفاق بیفتد، افتادگی پوست، لکه‌های تیره، آکنه و جوش‌های سرسیاه زاییده همین باکتری‌های زیر پوست هستند. پس استفاده منظم از ماسک‌های صورت به سلامت سطح پوست‌تان و پاک کردن منافذ کمک خواهد کرد و این یک دلیل عالی دیگر برای استفاده از ماسک صورت است.

دلیل چهارم: درخشندگی پوست

ماسک‌های صورت به‌ویژه ماسک‌هایی که در ترکییات آن‌ها گیاهانی مانند نعنا به کار رفته است، به گردش خون سطح پوست کمک می‌کنند. درواقع از زمانی که روند خشک شدن ماسک با قرار گرفتن روی پوست آغاز و شروع به سخت‌شدن می‌کند در هنگام برداشتن ماسک، عروق خونی منبسط و روی پوست گسترده می‌شود و این فرایند خود باعث بهبود و ترمیم پوست می‌شود. بنابراین پوست لطیف و نرم‌تر خواهد شد و با نفس کشیدن و تغذیه صورتی درخشان و شفاف برایتان به ارمغان می‌آورد.

دلیل پنجم: مکمل رژیم سلامت پوست

استفاده از ماسک پوست کمک می‌کند تا دیگر محصولات مراقبت از پوست‌تان کارایی بیشتری داشته باشند. اگر می‌خواهید لوسیون روزانه، سرم‌ها و کرم‌های شبانه‌تان بسیار سریع‌تر و عمیق‌تر جذب پوست شود، باید مصرف ماسک صورت را در برنامه روتین خود داشته باشید. با استفاده مرتب از ماسک صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که تسکین، آبرسانی و محافظت از پوست‌تان با محصولات دیگر هم بهترین نتیجه به عمل می‌آید و سرعت اثرگذاری سرم و امولوسیون‌های ضدچروک و جوان‌کننده بعد از ماسکینگ پوست چندین برابر خواهد شد.

این ماسک‌ها را تا آخر عمر به پوست‌تان نزنید

با وجود تمام امتیازها و خواص مثبتی که از ماسک‌ها در بالا برشمردیم باید توجه داشته باشید که هر ماسک صورتی برای پوست‌تان مفید نخواهد بود. برعکس گاهی می‌تواند نتایجی عکس در پی داشته و پوست را دچار مشکلاتی مانند قرمزی، حساسیت‌های مزمن، جوش و حتی بیماری‌های پوستی کند. در این قسمت ما به شما خواهیم گفت که چه ترکیباتی را نباید روی صورت خود به‌عنوان ماسک قرار دهید.

لیمو و مرکبات: لیمو حاوی ماده شیمیایی به نام پسورالن است که متخصصان پوست دنیا معتقدند شما نمی‌توانید لیمو را روی صورت خود قرار دهید، چون این ماده شیمیایی قدرتمند پوست را به‌شدت در برابر نور حساس می‌کند. به‌طور دقیق این ماده مدت 10 دقیقه طول می‌کشد تا فعال شود اما می‌تواند تا حدود 24 ساعت روی پوست فعال باقی بماند.

بنابراین اگر بعد از آن در معرض نورخورشید قرار بگیرید، پوست‌تان سوخته و تاول‌زده می‌شود. ترکیبات ماسک‌های خانگی که معمولا به‌عنوان ماسک ضدآکنه از ترکیبات لیمو یا آب‌لیمو درست می‌شود، ممکن است حتی بعد از چند ماه هم باعث ایجاد لکه‌های قرمز شود و حتی رنگ پوست غیرطبیعی برای صورت‌تان ایجاد کند.

سفیده تخم‌مرغ: دنیای اینترنت پر از ترکیبات ماسک‌های خانگی است که از سفیده تخم‌مرغ درست می‌شوند اما این هشدار را نمی‌دهند که ممکن است سفیده تخم‌مرغ ناقل ویروس سالمونلا باشد. سفیده حاوی این ویروس می‌تواند وارد دهان شده یا از طریق زخم‌های سطحی به بدن وارد شود و درنهایت با بروز عفونت موجب بیماری شود. پس اگر از جایی که تخم‌مرغ را تهیه می‌کنید مطمئن نیستید، هرگز آن را به‌عنوان ماسک حتی در کنار ترکیبات دیگر روی پوست خود قرار ندهید.

سرکه سیب: یکی دیگر از ترکیبات حساسیت زا که می‌تواند آسیب شدیدی به پوست‌تان وارد کند، سرکه سیب است. عده‌ای با شنیدن این‌که این مایع درمان تمام جوش‌های صورت است یا در از بین بردن لک‌ها تاثیر بسزایی دارد این سرکه را روی پوست خود استعمال می‌کنند. درحالی‌که با داشتن اسیدی بسیار قوی واکنش‌های آلرژیک شدیدی روی پوست فرد ایجاد خواهد کرد. بهتر است بدانید که ماسک‌های ترکیب شده با این سرکه هم جزو ممنوعه‌هاست.

دارچین: خلاقیتی که در تهیه ماسک‌های صورت به کار می‌رود همیشه هم معجزه آسا نیست. چراکه گاهی با بعضی مواد نه‌تنها درمانی برای پوست حاصل نمی‌شود بلکه مشکلات بیشتر می‌شود. دارچین هم از همین دست مواد است که هر اندازه نوع مصرف خوراکی آن به دلیل خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدان برای بدن مفید و مغذی است اما ترکیب آن به‌عنوان ماسک برای پوست مشکل زاست. به این خاطر که در اثر تماس سطح وسیعی از پوست با دارچین پوست دچار آلرژی، التهاب، قرمز شدن، سوختگی، خارش و حتی ایجاد کهیر می‌شود.

تقلبی و بدون برچسب: نوع دیگر ماسک‌ها که به پوست صورت‌تان آسیب می‌رساند ماسک‌های بدون برچسب بهداشت و غیراستانداردند. بسیاری از شما به سراغ ماسک‌های آماده فروش رفته و با خرید آن‌ها دچار مشکلاتی از جمله خارش یا قرمزی پوست می‌شوید. خرید از فروشگاه‌های بهداشتی معتبر و توجه به نام و برچسب بهداشت، خریدو استفاده از ماسک بی‌کیفیت و تقلبی را به حداقل می‌رساند. پس ماسک‌های بی‌نام و نشان هم از ممنوعه‌هاست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟