پاک کردن آرایش صورت با خوراکی هایی که در آشپزخانه تان دارید

پاک کننده های شیمیایی پوست معمولا برای پوست ضرر دارند، اما استفاده از پاک کننده های طبیعی نه تنها به سلامت پوست کمک می کند بلکه ضرر پاک کننده های شیمیایی را نیز ندارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می شود.

 می دانسته اید آشپزخانه تان پر از محصولاتی است که می توانید از آنها برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید؟ این محصولات طبیعی نه تنها در پاک کردن آرایش بسیار موثر هستند، بلکه بی خطر، طبیعی و دوستدار پوست شما نیز می باشند.بنابراین دفعه بعد که به دنبال یک محصول ارزان و سالم برای پاک کردن آرایش خود هستید، نگاهی به آشپزخانه خود بیندازید. در ادامه برخی از این پاک کننده های طبیعی را معرفی می کنیم که همگی برای سلامت پوست نیز موثر هستند.

خیار

خیار یک پاک کننده آرایش فوق العاده محسوب می شود، زیرا خیار می تواند چربی را بشکند و دارای ویژگی های ضد التهاب نیز می باشد. این ویژگی ها باعث می شوند به راحتی آرایش، چربی و کثیفی را از صورت پاک کند.

چگونگی استفاده از خیار به عنوان پاک کننده پوست

خیار را برش زده و به چند قطعه تقسیم کنید و سپس کمی آب خنک به آن اضافه کنید.با استفاده از یک پنبه این آب را بر روی صورت خود استفاده کنید.

روغن های پاک کننده پوست

روغن نارگیل

روغن های طبیعی نیز پاک کننده های طبیعی خوبی هستند، زیرا اگر به درستی استفاده شوند منافذ پوستی را نمی بندند. روغن نارگیل و روغن زیتون بسیار مناسب این کار هستند، زیرا به لطافت و مرطوب شدن پوست نیز کمک می کنند.

چگونگی استفاده از روغن های طبیعی برای پوست

روغن نارگیلیا روغن زیتون را به تمام قسمت های صورت خود بمالید تا آرایش روی پوست خود را پاک کنید.سپس با استفاده از پنبه هر آنچه روی صورت است را تمیز کنید.صورت خود را با آب بشویید تا پوستتان تمیز شود.

شیر، پاک کننده طبیعی

شیر حاوی پروتئین ها و چربی هایی است که برای پوست فوق العاده هستند و به آن آبرسانی می کنند. به علاوه شیر برای نرمی پوست نیز مناسب است.

چگونگی مصرف شیر به عنوان پاک کننده

یک قاشق غذاخوری شیر را با کمی روغن بادام ترکیب کنید.با استفاده از یک پنبه این ترکیب را به تمام بخش های صورت خود بمالید.

ماست پاک کننده طبیعی

ماست یک مرطوب کننده بسیار خوب است، اما یک پاک کننده آرایشی بسیار خوب نیز می باشد. ماست به مرطوب شدن پوست و بهبود آفتاب سوختگی کمک می کند.

چگونگی مصرف ماست به عنوان پاک کننده آرایشی

با استفاده از پنبه ماست را به صورت خود بمالید.پس از چند دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید.

موز پاک کننده طبیعی برای پوست

موز یک مرطوب کننده خوب است که می تواند به خوبی صورت را نیز تمیز کند. آنزیم های موجود در موز به پاک سازی کثیفی ها، آرایش و چربی های موجود روی پوست کمک می کنند و باعث باز شدن منافذ پوست می شوند.

چگونگی مصرف موز برای پوست

موز را له کرده و به شکل خمیر در آورید.آن را مانند یک ماسک بر روی صورت خود استفاده کنید.پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید.

آووکادو برای پاکسازی پوست

روغن آووکادو برای پاک کردن آرایش چشم بسیار مناسب است. برای این کار می توانید از میوه آووکادو نیز استفاده کنید. آووکادو برای افرادی که دارای پوستی حساس و مستعد به جوش زدن هستند، بسیار خوب است.

چگونگی مصرف آووکادو برای پاکسازی پوست

مقداری از میوه آووکادو را به پوست صورت خود بمالید. به این ترتیب روغن آن نیز به پوست می رسد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 464424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟