ادویه ای شگفت انگیز برای پرپشت شدن موها

1- ماسک عسل و دارچین برای پاکسازی عمقی موهای سر :

دارچین کمک می کند تاپوست سرعمیقا تمیز شوددرحالیکه عسل یک ماده مغذی طبیعی است .این درمان برای افرادی که پوست سر چربی دارند ایده آل است .شمایی که موی خشک وشوره سر دارید از این ماسک 2 بار در ماه استفاده کنید.

ما به دو دلیل عاشق این ماسک درمانی با دارچین هستیم زیرا :

تنها از 2 مواداولیه دارچین و عسل که خیلی هم گران نیست استفاده می شود

و سریعا بعد ازیکبار استفاده تغییرات را درمو خواهید دید.

مواداولیه :

4ق غ دارچین

2ق غ عسل

1فنجان آب گرم

نحوه آمادگی :

مواد را داخل کاسه ترکیب کنید تا خمیری بدست آید ؛ بعداز اینکه موها را با شامپو خنثی شستید به آرامی با ماسک ماساژدهید، وقتی کاملا موها را با ماسک پوشش دادید بعد از20دقیقه با آب گرم بشویید و خشک کنید و طبق معمول شانه بکشید.

2- ماسک دارچین وتخم مرغ برای جلوگیری از ریزش مو:

تخم مرغ حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان است این دو عنصر برای حفظ موها حیاتی هستند. دارچین محرک خوبی برای رشد مو است چون دارچین به گردش خون در پوست سرکمک می کند. این اثر با رزماری تکمیل شده است ، از این گذشته نگران بوی بد تخم مرغ نباشید زیرا دارچین آن راخنثی می کند چون عملکرد اصلی این ماسک جلوگیری از ریزش مو است باید حداقل هفته ای یک مرتبه از آن استفاده کرد .

مواداولیه :

3فنجان آب

6بوته رزماری

تخم مرغ

1/4فنجان دارچین

نحوه آمادگی :

بوته های رزماری را داخل آب بجوشانید و اجازه دهید تا در همان ظرف بماند ،تخم مرغ ها را خوب بزنید تا کرمی رنگ شود ، حالا دارچین را اضافه کرده وخوب مخلوط کنید . ماسک آماده شده را بصورت یکنواخت 5دقیقه روی موها ماساژ Massage دهید و اجازه دهید 10دقیقه بماند بعد با آب رزماری بشویید .

3- درمان دارچین وروغن زیتون برای درمان خشکی و وزی موهای سر ناشی از رنگ مو :

آیاموهایتان بد بنظر می رسد یا وزوزی است ورطوبت کافی ندارد ؟ درهرصورت پیشنهاد می کنیم درمان های زیر اعمال شود .شما باید بدانید که :

این درمان بطور عمده برای موهای خشک توصیه می شود .این نسخه از آسیب های ناشی از رنگ کردن مو ها و شوره سر جلوگیری می کند و غدد سر را تحریک می کند تا بطور طبیعی مرطوب شوند.

مواداولیه :

3ق غ روغن زیتون

2 ق غ دارچین

نحوه آمادگی :

روغن زیتون را داخل تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا گرم شود بعد دارچین را اضافه و به صورت دورانی هم بزنید وقتی مواد با هم ترکیب شد روی موهای مرطوب قراردهید .موها را شانه بزنید تاهمه جای مو پوشیده از ماسک شود .اگر آسیب موها سطحی است 20 دقیقه و اگر شدید است یک شب روی سرماسک کنید بعد با آب گرم بشویید .

4-ماسک موی خانگی دارچین ومایونز یک نرم کننده طبیعی :

مایونز برای درخشان وابریشمی کردن موها معروف است پس برای رفع کدری و خشکی موهایتان از آن استفاده کنید.

مواداولیه :

1ق غ دارچین

1ق غ مایونز

5قطره گلاب

نحوه آمادگی :

مایونز و دارچین را با هم ترکیب سپس ،گلاب را بیفزایید موها را شانه کرده و مواد را روی سر ماسک کنید بعد با آب و شامپو بشویید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟