راز داشتن موهای سالم و زیبا

در واقع مو، یکی از دارایی های ارزشمند ما است. برای تامین بهداشت و شستشوی خوب موهای سر ابتدا نوع شامپو و پس از آن نوع آبی که موها را با آن شسته می شویند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در واقع مو، یکی از دارایی های ارزشمند ما است.

برای تامین بهداشت و شستشوی خوب موهای سر ابتدا نوع شامپو و پس از آن نوع آبی که موها را با آن شسته می شویند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هر مویی به طور طبیعی سالم و زیبا است، ولی فعالیت های روزمره، آلودگی ها، استرس ها و پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید (از طریق ایجاد رادیکال های آزاد) موجب تخریب ساختمان مو، بخصوص ریشه موها می‌شوند.

به این ترتیب مو آسیب دیده و شانه کردن موها مشکل می‌شود.

دکتر جاوید حسینی متخصص پوست و مو در مورد کیفیت نوع شامپویی که باید توسط مردم استفاده شود، می‌گوید: همانطور که می دانیم 80 –70 درصد حجم شامپو از آب تشکیل شده است اما این آب معمولی نیست، بلکه آب دیونیزه یا یون زدوده شده است.

تنها این نوع آب است که موجب می شود شوینده های محلول در شامپو بتوانند به بهترین وجه عملکرد صحیح داشته و موجب خشکی و شکنندگی موها نشوند.

این متخصص پوست و مو درباره سلامت موها درزمینه استفاده از شوینده ها گفت:

اگر شامپو کیفیت بالایی داشته باشد حتی در مناطقی که آب لوله کشی یا استحمام آن هم نامرغوب و یا اصطلاحا آب سخت باشد، خشکی و شکنندگی موها اتفاق نمی افتد و بیشتر این مسئله سبب کدورت موها خواهد شد.

پس در مورد سلامت موها در باب استفاده از شوینده ها در درجه اول کیفیت آب بکار رفته در شامپوها و در مرحله بعد نوع پاک کننده ها و مواد دیگر موجود در شامپوها تعیین کننده است.

البته فاکتورهای زیادی نظیر تغذیه، استراحت کافی، سلامت کلی درونی ازحیث بیماری های داخلی و یاغدد درون ریز، ژنتیک و ... نیز درحفظ سلامت موها اهمیت دارند.

دکتر جاوید حسینی همچنین در زمینه شستشوی بیش از حد موها اظهار داشت: اغلب اوقات از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است.

اما شاید ندانیم که شامپو علاوه برآلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک وضعیف کند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به مواد داخل شامپو افزود: در این مورد تحقیقات و بررسی های فراوانی انجام شده است.

یکی ازاین مواد کمپلکس کافئین است.

در آزمایش‌های متعددی که صورت گرفته، دیده شده است که کمپلکس کافئین به طور موضعی (حل شده در شامپو) در ریزش موی ارثی، نقش مکمل درمان را دارد که به خصوص در نوع ریزش آندروژنیک طی برخی مطالعات نقش مثبت و کمکی کافئین اثبات شده است.

از این رو شامپوی حاوی کمپلکس کافئین می تواند نقش درمانی در این افراد (البته به همراه سایر درمان های خوراکی و موضعی لازم) داشته باشد.

وی افزود: باید توجه کنیم وجود ماده کافئین به تنهایی نمی تواند اثرگذار باشد بلکه کمپلکس کافئین که غیر از کافئین حاوی سایر مواد تغذیه کننده فولیکول مو است می تواند تاثیرگذار باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری مربی مرد که به بانوان تیم ملی در شمال کشور تمرین می داد

دردسر همخوابی دختر 20 ساله با پسر 14 ساله+عکس

شرط مسخره آتش نشان هنگام نجات دختر 15 ساله گرفتار در سونا +عکس

توطئه شوم و عجیب مرد یزدی برای زن جوانش

پایان وحشتناک ماه عسل برای عروس و داماد همدانی

سپیده زن جوان پس از زالو انداختن سکته مغزی کرد !

عکس دختر سنندجی که با روسری از یک درخت آویزان بود! + تصاویر دلخراش

تولد نوزاد تک چشم در اندونزی! +فیلم 16+

تجاوز وحشیانه به زن جوان / زن 33 ساله روی تخت خواب جان داد +عکس

آخرین خبر از دستگیری های پرونده شورای شهر بابل / بد اخلاقی هایی که با چند زن دیگر شد!

ازدواج مخفیانه با دختر 11 ساله / وقتی دومین فرزندش به دنیا آمد همه چیز لو رفت + عکس

اقدام رقیه عکاس منحرف پرونده شورای شهر بابل آبروی یک زن مشهور را برد + عکس

همخوابی اجباری زن شوهردار تهرانی با راننده تاکسی اینترنتی / بهرام از من فیلم گرفت و ... + عکس

 

کدخبر: 417067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟