این 9 عضو بدن زودتر پیر می شوند

اگرچه پیری و ظاهر شدن نشانه های ظاهری ناشی از افزایش سن بخشی از روند طبیعی زندگی است اما این روند در بعضی از اعضای بدن زودتر آشکار می شود و بسته به ویژگی های ژنتیکی، عملکرد هورمون ها و مدت زمان قرار گیری در معرض آفتاب در طول زندگی، رنگ و بافت این بخش های بدن زودتر شروع به تغییر می کند. در ادامه به ۹ عضو بدن می پردازیم که نشانه های پیری زودتر در آن ها نمایان می شود.

دست ها

دست ها به ویژه در زنان، یکی از اولین اعضای بدن هستند که نشانه های بالا رفتن سن را در آن ها دیده می شود. تغییرات هورمونی موجب از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می شود. این تغییرات سبب می شود پوست ظاهری چروکیده پیدا کند و رگ ها بسیار برجسته شوند. علاوه بر این، دست ها به ندرت پوشانده می شوند، به همین خاطر در معرض نور خورشید، لکه های پیری روی آن ها ظاهر می شوند. استفاده از کرم ضد آفتاب برای دست ها یا پوشیدن دستکش های رانندگی می تواند جلوی پرتوهای مضر فرابنفش را بگیرد.

چشم ها

پوست دور چشم ها نازک تر از بخش های دیگر بدن هستند و در اثر عادت های تکرار شونده ای مثل نیمه باز نگه داشتن چشم ها و لبخند زدن و همینطور صدمات ناشی از نور خورشید، چروکیده می شوند. اغلب کرم های ضد آفتاب را نمی توان برای دور چشم ها استفاده کرد اما استفاده از عینک آفتابی از دو جهت پوست دور چشم ها را محافظت می کند. اول آنکه این عینک ها جلوی پرتوهای مضر فرابنفش را می گیرند و دوم آنکه با استفاده از این عینک ها چشم هایتان را کمتر نیمه باز نگه می دارید.

لب ها

خطوط باریک اطراف لب ها اغلب به دنبال خطوط اطراف چشم ها و روی پیشانی به وجود می آیند. نور مضر خورشید در این مسأله نقش دارد اما عادت هایی که باعث جمع شدن لب ها می شوند (مثل نوشیدن با نی و بطری ها) هم تأثیرگذار هستند.

پیشانی

پیشانی هم یکی از اولین اعضای بدن است که چروکیده می شود چون دائما برای ابراز احساسات شدیدتر خود، پیشانی را چین می دهیم.

گردن

علاوه بر تلاشی که برای محافظت از صورت تان در برابر چروکیده شدن می کنید، لازم است که از کرم های ضد آفتاب برای گردن تان هم استفاده کنید. این کار می تواند جلوی صدمات پرتوهای مضر نور خورشید را بگیرد، اما از همه ی نشانه های افزایش سن جلوگیری نمی کند. «گردن بوقلمونی» اصطلاحی است که به شل شدن پوست زیر چانه و ناحیه ی گردن در اثر افزایش سن اطلاق می شود.

قفسه سینه

یقه های باز بخشی از قفسه ی سینه را در معرض پرتوهای مضر فرابنفش قرار می دهند. به این ترتیب ممکن است به تدریج متوجه پارگی و پخش شدن عروق خونی، لکه های ناشی از آفتاب و تغییر رنگ پوست در این ناحیه شوید. پزشکان توصیه می کنند در صورتی که مایل نیستید از لباس های یقه بسته استفاده کنید، پیش از بیرون رفتن از ضد آفتابی استفاده کنید که اس پی اف آن حداقل ۳۰ و حاوی تیتانیوم اکسید یا زینک اکساید باشد.

زانوها

پوست روی زانوها معمولا قبل از بقیه ی قسمت های پا شل می شود. در این ناحیه برجستگی های استخوانی و تاندون های زیادی وجود دارد اما آن مقدار چربی و عضله ای که در دیگر بخش های بدن وجودد دارد در قسمت زانو نیست و به همین دلیل است که استخوان ها و حفره ها را در این ناحیه به راحتی حس می کنیم.

آرنج

آرنج ها هم مانند زانوها بیشتر از استخوان تشکیل شده اند و چربی و عضله ای وجود ندارد تا این ناحیه را بپوشاند. علاوه بر این، ما همیشه به آرنج های خود تکیه می دهیم و وزن ما به این ناحیه فشار وارد می کند.

موها

اغلب مردم در دهه ی ۳۰ زندگی خود متوجه اولین تارهای سفید موی خود می شوند چون بدن تولید سلول های رنگ دانه را متوقف می کند. این تارهای سفید در حقیقت نازک تر از موهای رنگی ما هستند اما ضخیم تر به نظر می آیند چون پوست سر چربی کمتری تولید می کند و در نتیجه موها خشک می شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های بازیگر زن گوزل ترکیه با برادرش کاربران را شوکه کرد + تصاویر

اعدام برای قاتل سریالی دختر / این مرد به خوابیده ترسناک معروف است +عکس

گوشت گربه و کلاغ در ظرف غذای مردم فقیر در روستاهای زابل ! +تصاویر ناراحت کننده

عکس / نماینده و فرماندار با کت و شلوار داخل استخر پریدند! / در مراسم افتتاح استخر شهرستان فراشبند

حال غریب احمدی نژاد در افطاری بیت رهبری + عکس

دستگیری سه بازیگر زن معروف در توالت یک رستوران! + عکس

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

کدخبر: 382980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟