5 راه مراقبت از مو در فصل پاییز

درست شامپو زدن
شامپو را ابتدا روی پوست سر قرار داده و این ناحیه را شست‌و‌شو دهید و در پایان سراغ طول موها و انتهای آن بروید. ماساژ پوست سر به آرامی و با حرکت دایره‌ای رو به بالا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند. زمان شامپو زدن را طولانی نکنید. شامپو زدن موها نباید بیشتر از 3 دقیقه طول بکشد.
اجتناب از آب داغ
هر چند حمام آب داغ بویژه در فصول سرد، می‌تواند باعث سرحال شدن ما شود اما استفاده از آب داغ در حمام تاثیرات نامطلوبی بر پوست و مو دارد. آب داغ با از بین بردن چربی‌های ضروری مو باعث خشک شدن و گره افتادن موها می‌شود. آب ولرم گزینه خوبی برای شست‌و‌شوی مو است. همچنین شستن موها با آب سرد، موجب باز شدن منافذ پوست سر و مرطوب ماندن و براق شدن موها می‌شود.
درست برس زدن
برس زدن درست، اهمیت زیادی برای سلامت مو دارد. بهتر است به جای شانه از برس استفاده شود. برس زدن باید از انتهای مو شروع و به سمت بالا ادامه پیداکند. بهتر است همیشه موها را از لایه زیر به سمت بیرون برس بکشید.
خودداری از حمام طولانی
حمام‌های طولانی بیشتر از آن که مفید باشند به سلامت موها آسیب می‌زنند. کارشناسان می‌گویند حمام‌هایی که بیشتر از ده دقیقه طول می‌کشند چربی‌های ضروری مو را از بین برده و باعث خشکی موها می‌شوند.
درست خشک کردن موها
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خشک کردن موها، مالیدن آنها با حوله است. مالیدن موها با حوله باعث کشیده شدن و تخریب ریشه و انتهای موها می‌شود. بهترین راه برای خشک کردن موها این است که با حوله ضربه‌های آرامی به موها بزنید. همچنین کارشناسان می‌گویند بهتر است به‌جای خشک‌کردن مو با حوله، از یک پارچه کتانی نرم استفاده‌کنید. دلیلش این است که حوله همراه با آب، رطوبت را هم از موها جذب می‌کند، اما پارچه کتانی بدون آن‌که رطوبت مو را کاهش دهد آب اضافی آن را جذب می‌کند. کافی است پارچه کتانی را 20 دقیقه دور موها بپیچید تا آب اضافی موها گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 319103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟