مهدی فروزان مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: از تعداد دو میلیون زائر، ۳۶۸ هزار و ۴۹ نفر سهم اتوبوس‌های جاده‌ای و ۱۰۶ هزار ۶۶۵ نفر سهم فرودگاه شهید هاشمی نژاد، ۱۷۰ هزار و ۸۴ زائر از طریق راه آهن مشهد وارد شهر مشهد شدند.

وی تصریح کرد:سهم کسانی که با وسایل نقلیه شخصی خود مشرف شدند، یک میلیون و ۹۹۸ هزار ۸۶۲ نفر هستند که تعداد زائرین نسیت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین با اشاره به اسکان زائرین پیاده گفت:هزار و ۱۳۵ کاروان، با ظرفیت ۲۸۷ هزار و ۷۳ نفر در مسیر مشهد بودند که تا پایان شب گذشته ۲۰۰ هزار نفر وارد مشهد شدند و هم اکنون مسیر منتهی به مشهد از سه راه فردوسی به گلبهار و مسیر ملک آباد به مشهد حجم زیاد ترافیک زائرین پیاده را شاهد هستیم و همچنین زائرین شهرستان کلات و سرخس نیز در مسیر مشهد هستند.

فروزان در رابطه با اسکان زائرین افزود: ۲۰۷ مدرسه برای اسکان زائرین پیاده آماده پذیرایی هستند که در ۴۲ مدرسه طرحی با عنوان گام‌های عاشقی با حضور انجمن اولیا مربیان دانش آموزان اجرا می شود که خدماتی، چون اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و حمل و نقل را ارائه می‌دهند و هم اکنون به همراه استاندار و فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش در حال بازدید از محل‌های اسکان زائرین پیاده هستیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟