توزیع کلاه ایمنی و شبرنگ مخصوص موتورسیکلت در سیستان وبلوچستان

تیمور باقری از توزیع بیش از ۱۵۰ کلاه ایمنی مخصوص راکبان موتور سیکلت در محور زاهدان به سه راهی «دشتک» خبر داد و اظهار داشت: این تعداد کلاه ایمنی به همراه تعداد متنابهی برچسب شبرنگ در روستای «حرمک» از توابع شهرستان زاهدان توزیع شد.

وی با اشاره به درصد بالای تلفات موتورسواران در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان، افزود: عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت بالا، از دلایل اصلی تلفات راکبان موتور سیکلت در جاده ها است به طوری که ۶۸ درصد تلفات این گروه از کاربران جاده در اثر ضربه به سر بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد همچنین بحرانی ترین محور های استان از نظر تلفات راکبان موتور سیکلت، محورهای «ایرانشهر-سرباز –چابهار» و «ایرانشهر-خاش» هستند.

وی تصریح کرد: تلاش همکاران ما در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان علاوه بر ایمن سازی و بهبود شرایط فیزیکی جاده ها، توزیع اقلام ایمنی و آگاهی بخشی به کاربران جاده ها در زمینه تردد ایمن است.

باقری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار کلاه ایمنی و ۳ هزار و ۷۰۰ برچسب شبرنگ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان در سرتاسر استان توزیع شده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟