سند جامع علمی استان بوشهر فروردین‌ماه ۹۶ تدوین می‌شود

منصور کبگانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر هدف از سفر به استان بوشهر را بررسی توانمندی علمی و تدوین سند جامع علمی استان بوشهر دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد مختلف دارای توانمندی و قابلیت‌های فراوانی است که باید از این ظرفیت به صورت دانش بنیان بهره‌برداری شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه منابع انسانی تخصصی استان بوشهر بسیار توانمند است تصریح کرد: استان بوشهر علاوه بر داشتن منابع انسانی بالقوه، خلاق و ماهر از منابع طبیعی سرشار، موقعیت جغرافیایی مناسب و ذخایر ارزشمندی برخوردار است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: برای تدوین پیش نویس سند جامع علمی استان بوشهر تفاهم‌نامه سه جانبه منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه سند جامع علمی استان بوشهر تا اواخر فروردین 1396 تدوین می‌شود.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با قدردانی از تعامل و هماهنگی در استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر و وجود تعامل و همکاری بین همه دستگاه‌ها از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولان، نخبگان و پژوهشگران فرصتی برای تحقق پیشرفت دانش بنیان در این استان فراهم است.
کبگانیان با بیان اینکه استان بوشهر در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری داشته است خاطرنشان کرد: استان بوشهر علاوه بر حضور موثر در جنگ تحمیلی، در دوران سازندگی به صورت دانش بنیان مشارکت جدی داشته است و تفکر جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از معادن، منابع و ظرفیت‌ها بر اساس سیاست‌های دانش بنیان در استان بوشهر حاکم است.
وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد دانش بنیان در استان بوشهر اجرایی می‌شود گفت: هر چند طرح‌های اقتصاد دانش بنیان قدری سخت‌تر از مسیرهای دیگر است ولی جوانان استان بوشهر با خلاقیت و توانایی قادر هستند این مسیر را طی کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با تدوین سند جامع علمی استان بوشهر زمینه اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر پروژه‌های دانش‌بنیان و علمی به صورت هماهنگ با نهادهای ملی و کلان کشور با ساختار منسجم فراهم می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟