تأمین آب از منابع جنوب استان با تعریف آبگیر و مسیر در سه مقطع فعال و در حال اجرا است+عکس و فیلم
حجم ویدیو: 41.17M | مدت زمان ویدیو: 00:04:04

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان در خصوص حمایت از فعالیت‌های دانشجویی، گفت: این موضوع مختص این دوره نیست و منابع و اعتبارات دانشگاه‌ها اندک است که باتوجه به رشد و بالندگی در امور دانشجویی شامل اردوهای فرهنگی و علمی می‌طلبد تا نگاه ویژه‌ای به این موضوع شود البته دانشجویان با جدیت و خلاقیت می‌توانند با حداقل بودجه و اعتبار امور فرهنگی و علمی را اجرا کنند.

وی افزود: حضور فعال دانشجویان در امور فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی از رشد کاریکاتوری آنان جلوگیری می‌کند و تجربیات دانشجویان در امور فرهنگی و علمی می‌تواند به بالندگی همه جانبه آنها کمک کند‌.

استان 1استاندار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد تغییرات حوضه آبریز زاینده‌رود، گفت: به دلیل مدیریت نامناسب بر حوضه آبریز، افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی عام مردم با مشکلاتی در حوضه آبریز زاینده‌رود مواجه هستیم تا جایی که مقرر بوده تا منابعی بر این حوضه افزوده و منابع دیگری به سایر امور تخصیص داده شود اما این تراز رعایت نشده است.

وی اظهار کرد: حیات و آب شرب بیش از پنج میلیون نفر در استان اصفهان منوط به حوضه آبریز است.

استاندار اصفهان گفت: در ابتدای هر سال جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده‌رود تدوین می‌شود، از ابتدای دولت سیزدهم تلاش کردیم به مسائل اختلافی این موضوع نپردازیم و به دور از جوسازی‌ها، نگاه وسیع و جامعی داشته باشیم.

دکتر مرتضوی متذکر شد: از ابتدای دولت سیزدهم قرارگاه آب استان تشکیل شد و پیشنهادات صاحبنظران و متخصصان در این حوزه اخذ شد تا به یک بسته پنج محوره با ۲۶ برنامه دست یابیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها این بود که به حوضه آبریز ظرفیت جدید اضافه کنیم، در این راستا تأمین آب استان از دریای عمان بعنوان یک برنامه دنبال شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: برخی از متخصصان به ما هشدار می‌دادند که انجام این پروژه ۱۱ سال به طول خواهد انجامید اما در یک الی دو سال اخیر نیمی از این پروژه پیش رفته‌ایم و در مقطع دوم پروژه مشغول به کار هستیم.

استان 3دکتر مرتضوی ضمن اشاره به سایر پروژه‌های تأمین آب استان اصفهان، بیان کرد: تأمین آب از منابع جنوب استان یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت استان است که با تعریف آبگیر و مسیر در استان اصفهان، این پروژه در سه مقطع فعال و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا همه ما وظایفی داریم که بایستی به آن متعهد باشیم و اگر همراهی همگانی نباشد نمی‌توانیم درحوضه تعادل ایجاد کنیم.

استان 4پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران بر ریل تکمیل

استانداری اصفهان در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران گفت: این پروژه بعنوان یک طرح راهبردی که می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به انتقال تکنولوژی نیز خواهد شد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: این پروژه در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی استان در امور مختلف نیز اثرگذار است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری بر اجرای قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: آزادسازی و طراحی این پروژه انجام شده است و سایر امور نیز با جدیت پیش می‌رود.

استاندار اصفهان در خصوص تمرکز فعالیت‌های صنعتی در استان اصفهان، عنوان کرد: در سالهای اخیر تلاش شده توسعه استان به سمت صنایع هایتک (فناوری پیشرفته) و اقتصاد گردشگری معطوف شود.

دکتر مرتضوی ادامه داد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در ادوار مختلف در همین راستا است و همین رویکرد باعث شده تا در برابر بسیاری از طرح‌های توسعه محور صنایع استان ایستادگی کنیم.

استان 5وی در خصوص حمایت از صنایع دستی اصفهان، گفت: در این راستا کارگروهی در استان فعال و محور گردشگری و صنایع دستی از رویکردهای توسعه محور استان است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به سفر‌های هیأت‌های سیاسی و بین‌المللی به اصفهان، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ میزبان بیش از ۱۰۰ هیأت خارجی و سال گذشته میزبان ۹۰ هیأت خارجی بودیم که یکی از سرفصل‌های مذاکره با این هیأت‌ها گسترش روابط بر مبنای صنایع دستی است.

استان 2دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در کشورهای مقصد، از جمله سرفصل‌های استان است.

استاندار اصفهان متذکر شد: صنایع دستی به پیشینه‌های هویتی ما گره خورده است و ضروری می‌دانیم سایر کشورها را به سمت این پیشینه‌های عمیق و ریشه‌دار سوق دهیم.

دکتر مرتضوی همچنین گفت: از پیشنهادات و همفکری‌های دانشجویان نیز در این خصوص استقبال می‌کنیم.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 987477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟