دستگیری ۹۹۲ متخلف زیست محیطی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، علی سالاروند در جمع خبرنگاران  بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شده است اظهار داشت: از مجموع تخلفات زیست محیطی ثبت شده در استان ۲۰۰ مورد مربوط به آلایندگی صنعتی بوده است.

سالاروند ادامه داد: ۱۸ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود سه میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال وصول شده است و مابقی نیز در حال پیگیری می باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۶ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۸ قبضه غیرمجاز، ۱۷۷ قبضه مجاز و ۱۱ قبضه جنگی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: همچنین یک هزار و ۶۱۵ ادوات و وسایل شکار و صید شامل تور ماهیگیری، فشنگ، تور زنده گیری، دوربین شکاری، خشاب، چرخ و چوب ماهیگیری و لاشه شکار از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این مدت ۵۲ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پرندگان ۷۹ مورد، زنده گیری پستانداران ۱۴ مورد، زنده گیری غیرمجاز خزندگان یک مورد، شروع به شکار ۲۱۱ مورد و هفت مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 986248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟